Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille flere instrumenter? Er du dum?


drumageddon

Anbefalte innlegg

Du som trommis har godt av å få noe erfaring med andre instrumenter enn bare trommer. Når du vil spille i band, så vil du kunne gi ordentlig og konstruktiv kritikk og være med på å skrive sangene istedenfor å bare la gitaristene ta seg av det, noe en del trommiser gjør.

Jeg spiller jo gitar selv, men kunne godt tenkt meg å lært meg å spille trommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink å spille kornett, og vil faktisk påstå at det har mye av æren for at jeg spiller såpass ok gitar som jeg gjør.. :)

Det hørtes kanskje veldig cocky ut, men jeg mener seriøst at om du skal bli god å spille gitar, er det viktig å ikke bare konsentrere seg om gitar, men og høre på mye av det andre.. Spesielt saksofon kan du få mye igjen for å høre på, iallefall om du har interesse av å bli en allsidig musiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med å spille flere instrumenter er at du får respekt for de som faktisk kan spille f.eks. trommer. Er jo ikke like lett å kjefte på trommisen når du har prøvd å spille trommer, og funnet ut at du selv suger som trommis :P

Men helt alvorlig: Det er stas å spille med folk som spiller flere instrumenter, for de har som regel bedre forståelse for samspill og dynamikk mellom instrumentene. Ingenting er verre enn å spille sammen med folk som skal kjøre solo absolutt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han duden er helt syk, digger at han kan spille mye kult=)

men on-topic..

selv starta jeg med gitar, og utvidet meg til å lære meg bass.. deretter trommer med litt mer enn kun basic beats.. også litt piano/keyboard.. men sistnevnte har jeg bare lært akkorder, men syns det er en bra start=)

og til det jeg har å si, så utvikler man mye av musikkegenskaper og det er bare kult å kunne jamme med alle slags instrumenter! skulle gjerne lært meg fiolin og sax..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.