Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sliter med å få tremolopickinga til å rulle


Roar

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at strengen føles "fastere" nær stolen. Jeg vil anbefale at du prøver å flytte punktet hvor plekteret berører strengen nærmere stolen, spesielt når du spiller på åpne strenger. Du kan også vurdere om plekteret ditt er enten for mykt eller for stivt. Jeg tror valg av riktig plekter er sentralt. Lenge siden jeg har trent på dette nå, men jeg mener at jeg fikk godt resultat med den tynne enden av et sharkfin-plekter (men det var kanskje mest på de lettere strengene, når jeg tenker meg om).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, når det gjelder bass.

Føler at det er alt for mye "treghet" i strengene i forhold til gitar. Det er mye lettere å få til en kjapp gallopprytme på bassen, enn en jevn rullende trempick. Prøver å legge bort plekteret og bruke to fingre til å plukke, ser ut til at det kan være lettere når man får det i fingra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at strengen føles "fastere" nær stolen. Jeg vil anbefale at du prøver å flytte punktet hvor plekteret berører strengen nærmere stolen, spesielt når du spiller på åpne strenger. Du kan også vurdere om plekteret ditt er enten for mykt eller for stivt. Jeg tror valg av riktig plekter er sentralt. Lenge siden jeg har trent på dette nå, men jeg mener at jeg fikk godt resultat med den tynne enden av et sharkfin-plekter (men det var kanskje mest på de lettere strengene, når jeg tenker meg om).

Der er du faen kanskje inne på noe. Tror jeg er ca en tommelfinger unna neckpickupen. Skal prøve å flytte den så langt tilbake til det punktet det er rett før jeg ikke får til å dempe ordentlig. Eneste jeg ser for meg som et problem er at jeg mest sannsynlig ikke får muta så hardt som jeg vil ha det som påvirker sounden en del. Skal prøve å se hvordan det blir.

Kjører for øvrig et Jazz III-plekter og det har jeg gjort i så mange år nå at å bytte er ikke aktuelt.

Funker til alt annet og dette problemer gjelder kun E-strengen og åpne strenger generelt.

Et annet problem er at jeg kanskje også er litt ute av trening. Har knapt spilt gitar siden sommer og at det må trenes opp styrke igjen.

http://www.youtube.com/watch?v=8zJpPAhGheA

Merker det jævlig godt når jeg prøver å spille introen her.

Derimot der det spilles på A-strengen på den bendegreia, det får jeg til knirkefritt.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.