Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay- testen


CastorFiber

Hva er riktig rekkefølge?  

89 stemmer

  1. 1. Ikke kikk på resultatet får du stemmer!

    • A er Behringer, B er Boss
      25
    • A er Boss, B er Behringer
      42
    • Hører ikke forskjell, eller synes ikke den ene låter bedre enn den andre
      21


Anbefalte innlegg

Vel, da er det på tide å røpe fasiten. Som enkelte har nevnt, så hører noe klipping på opptaket. Hvorfor vet jeg ikke helt. Uansett er det like mye "ekstra" klipping på begge opptakene, i den grad det spiller noen stor rolle.

I skrivende stund stemmer folket slik:

A- Behringer, 20 stemmer, 29%

B- Boss, 31 stemmer, 46%

C- Vet ikke 16 stemmer, 23%

Det kaller jeg oppunder uavgjort. Men for de som vil vite, så er A Behringer, og B Boss- boksen.

Min konklusjon er at hvis man har dårlig råd, og vil sjekke ut om digital delay er noe man kommer til å bruke, så hvorfor ikke velge Behringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så hvorfor ikke velge Behringer.

1) Det er gambling på om du får en pedal som i det hele tatt fungerer. (i alle fall om du bestiller den).

2) Du får ikke igjen noe om du finner ut at det ikke er greia og vil selge den.

har vel gjenntatt det til det kjedsommelige rundt omkring, men jeg bestillte tre Behringer pedaler sånn bare for å prøve (samtidig som jeg bestillte en Marshall JVM410 topp) - og to av dem var ubrukelige, bl.a ene jackingangen (som er innkapslet så man kommer ikke til og får fikset det). En del Behringer produkter er gode, og veldig bang-for-the-buck. Pedalene er etter min erfaring ikke det.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det er gambling på om du får en pedal som i det hele tatt fungerer. (i alle fall om du bestiller den).

2) Du får ikke igjen noe om du finner ut at det ikke er greia og vil selge den.

har vel gjenntatt det til det kjedsommelige rundt omkring, men jeg bestillte tre Behringer pedaler sånn bare for å prøve (samtidig som jeg bestillte en Marshall JVM410 topp) - og to av dem var ubrukelige, bl.a ene jackingangen (som er innkapslet så man kommer ikke til og får fikset det). En del Behringer produkter er gode, og veldig bang-for-the-buck. Pedalene er etter min erfaring ikke det.

Da tror jeg du var ekstremt uheldig. Ingen produsent kan leve med 60& feilrate. Det sier seg selv. Har man testet tre pedaler, er det for lite til at man kan si noe om holdbarhet eller DOA.

Jeg har ikke målt annet enn lyden i to sånne bokser opp mot hverandre. Ikke noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men syns testen er helt mongo. Ingenting personlig til casterfibro eller noe sånt, kanonbra initiativ, men det endte opp med bare klump. UAnsett hva testen viser så er og blir bossen en STOR del av den moderne musikkhistorien og Behringeren sikkert en fin kopipedal med ca samme lyd.. Og tilslutt kan alle diskutere til de får hvit gitarkrem i underbuksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som er poenget, det å teste den billige kopien opp mot originalen.

Om du synes testen er -mongo- burde du ha et bedre argument enn at alt ble bare klump.(?)

Det er da vel interessant for hvem som helst å høre hva slags altrnativer man har i billigkroken?

Det at folk ikke hører forskjell betyr ikke at Boss slutter å lage pedaler, eller mister det gode ryktet sitt, gjør det?

Jeg synes du slenger dritt litt for lett her nå, uten noen form for begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså- for det første tåler jeg kritikk. For det andre vil jeg minne om hva vi har "testet"..

For det første, det er for få som har deltatt til at det egentlig går an å slutte noe som helst. Det er viktig.

For det andre, boksene er ikke testet opp mot hverandre. Det som går an å si, er at de som har stemt ikke klarer i noen grad å høre forskjell på de to boksene her på disse opptakene. Det er ingen som har funnet ut hvilken boks som er "best". Da bør man også kanskje teste mange flere områder, så som holdbarhet, brukervennlighet og så videre.

Men de som "vet" at Boss låter veldig mye bedre enn Behringer delaypedaler, at generelle sannheter som at "Behringerpedaler støyer" og så videre, bør kanskje tenke seg litt om før man skråsikkert uttaler seg om hva som er gull og hva som er tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok selv feil... menmen... pytt sann. Mange pedaler kan stilles slik at de er temmelig lik hverandre.

Opplevde dette selv med ett par pedaler før helgen... rent utilsiktet vel og merke.

Jeg har tre overdrive pedaler (for litt allsidighet). En Rothwell Hellbender, Barber Electronics Direct Drive SS og en Visual Sound Jekyll&Hyde V2.

Den Visual Sound pedalen ble ett medlem av familien rett før helgen, så jeg gikk til verks med godt mot for å stille inn en lyd jeg likte ut av denne.

Da fant den første lyden jeg likte veldig godt fra Visual Sound pedalen, så fant jeg ut etter litt rask dansing på pedalbrettet at den var omtrent identisk med Direct Drive'en. Var litt mer saftig lyden fra Direct Drive'en... men ikke mye.

Forskjellen ligger der de beveger seg vekk fra hverandre.

Dersom en skal ha nettopp den lyden to pedaler møtes på, så kjøp den rimeligste (så lenge den ikke er lagt utelukkende av plast).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.