Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den første låta jeg noensinne har skrevet


Tambarskjelve

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, dette er min første låt noensinne. Lei av coverband der ingen hadde interesse for eget stoff bestemte jeg meg for å prøve på egenhånd.

Vet ikke helt hvilken sjanger jeg skal putte dette i, Old school heavy metal eller NWOBHM kanskje?

Alle gitarer, samt bass er av meg. Vokalen er av en kompis og trommene er av kjæresten til min stedatter.

Prosjektet er ikke helt i mål enda, så foruten hva dere mener om selve låta, er jeg også ute etter tips til sluttmiks og andre detaljer som kan forbedre produktet.

Hva jeg selv mener:

Vokal er stedvis sur, for lite aggresjon og for langt framme i lydbildet. (skal gjøres helt på nytt)

Overheadmikker på trommene er for langt framme i lydbildet, dvs. for mye hihat og cymbaler, mulig for mye diskant på dem også.

http://soundclick.com/share?songid=8759950

Fyr løs folkens. Jeg er godt voksen og tåler det meste. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarene er på "vanlig måte" doblet på både høyre og venstre side, altså 4 rytmegitarer.

Gitarlyden er Dean Deciever (EMG`S) i boss GT-8 inn i miksebord og Prootools. Har en mistanke om at tekniker har lekt seg litt med lyden min i etterkant......

Skal uansett gå igjenom hele mixen i samarbeid med ham etter at ny vokal er tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mulig..

Vokalen bør tas på nytt, men kul stemme og bra potensiale. Er ikke så veldig fan av gitarlyden, den kan gjøres mye bedre. Tok du opp gitarer to ganger? Man får tusen ganger bedre lyd om man tar opp to ganger, og pan'er left og right på spora.

Hva er feil med å si at vokalen høres u engasjert ut? Bra stemme ja, men høres ikke ut som han vill trøkke / meiner noe av teksten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Men hva er egentlig stilen? Litt usikker selv. Vikingmetal? Folkmetal? Klassisk Heavy metal?

Haha, godt spørsmål! Jeg trodde jeg hadde en god formening, men nå ble jeg usikker.. Jeg tenkte vel egentlig klassisk heavy metal, men når du sier viking, så ser jeg den også!

Men det er jo bare steinkult å blande litt sånn da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.