Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rustne skruer på OFR


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en OFR (org. floyd rose)fra 80´tallet som det hadde vært kult å få i skikkelig stand. Det eneste sm gjenstår nå er rust på skruene, ikke i gjengene -bare på skruehodet det umbrako nøkklen brukes.

Noen tips?

Jeg fant diverse tips på amerikanske nettsider om nafta-bsert vannbad man kunne legge skruene i osv., men kunne ikke finne noen lignende produkter på norsk..tips tas i mot med stor glede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt olje og tynne filler/tøyfiller på våpen ihvertfall. Fungerer utmerket.

Ene kanonen var helt sinnsykt rustet. Men det tok ikke mer enn en halvtime, så glinset de ståldelene som skal glinse. Og det er snakk om en svær kanon fra 70-tallet. De skruene dine tar sikkert ikke mer enn 2-3 minutter å pusse.

Jeg husker ikke hva den oljen het, men man får helt sikkert kjøpt det på Biltema eller lignendes kjeder.

Alt man gjør er å spraye litt olje på en fille og gni litt/tørke vekk.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Syrebad med sitronsyre fungerer veldig bra. Bruk 40 gram sitronsyre per liter vann, og varm opp til 20-30 grader. La delene ligge i etpar timer (med jevn temperatur) før du tar dem ut og skyller og eventuelt finpusser.

Sitronsyre får du kjøpt på apotek for noen kroner (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.