Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat.


Raptus Von Rupp

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Les Paul meg i ræva, skal du ha bra Les Paul må du så inn i granskauen langt opp i pris, jeg holder med stratten der.

Problemet med stratten er at Fender lot så mange billigprodusenter lage små plagiater, derfor er det så mange stratter.

Jeg må bare si at for eksempel Stagg, Louder og de gutta bør kunne klare å lage en egen type kropp, i stedet for å gi stratten et dårlig inntrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja....... DEAN er kremen det, men jeg har en fortid med Gibson!

Solgte forøvrig min '57 LesPaul Black Beauty i sommer !!

Har åzzå en Gibson Thunderbird IV bass !!

Liker igrunn ikke å rakke ned på noen gitarer, men får å sette opp en liste på de 5 jeg liker best blir det slik:

DEAN !!

Gibson

Warrior

Pedulla

Alembic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "uvanlig" fender..

En fender lead II fra årsskiftet 60-70, denne har jeg bygget om med standard strat. mekanikk, og en humbucker jeg hadde sittende på en Les Paul(!), denne har en helt spesiell sound, men har den klassiske renheten til en strat.

Etterhvert som web-området mitt er ferdig, skal jeg legge ut noen lydspor fra denne gitaren.

For å kalle det hets.. . Er det noe som intresserer meg minimalt, må det være useendet på gitaren, for meg er denne helt og holdent et verktøy for å produsere musikk.

Skjønner derimot at man må være nøye på utstyret hvis man prøver å etterlikne andres stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er egentlig en Gibsontype-gutt. Men har ingen gibson gitarer , har alltid endt opp med fender(foreløpig) Har to, en tele med quarterpound pickuper og en ekstrem bra vintagetype strat. Customshop 56 Relic :

12.JPG

Selvom Straten er sinnnnnnnsykt bra. Så er den ikke så annvendelig for mitt bruk som med telecastern. Straten er perfekt til blues alá Jimi, SRV og Buddy Guy, og toner som eric johnson. Blir veldig fin når jeg får bånd ekko (som jeg skal kjøpe snart:D) Jeg skjønner hvorfor artister som nettop de nevte og eric clapton osv bruker en strat.

Jeg hadde aldri kjøpt en "moderne" type strat akkurat nå, fordi det overhode ikke passer meg.

Skulle jeg hatt bare en gitar måtte det blitt en Les Paul eller en Hot telecaster. Begge i "vintage style"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.