Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Amp for gibson les paul studio?


Garry

Anbefalte innlegg

Vil ikke anbefale Cube. Den suger lyden av instrumentet så jævlig! Spilte med headphones på Boss ME-50-en min, og jeg hørte jævlig godt at jeg spilte på en strat. På cuben var det nærmest umulig å høre at det var strat, det eneste som minte om strat på cuben, var støyinga.

Sier han som spiller på Rage-en sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men fremdeles er det viktigste hvor god DU er til å spille ikke hvor godt utstyret ditt er

Hmmmm det kan jo hende at utstyret har noe å si for hvor fort du blir god til å spille. Hvis du hadde øvd den tiden du satt å knotta på leketøysforsterkeren så hadde du jo vært mye bedre til å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja selvfølgelig :) Og dere gir jo svar med det beste utstyret, og masse info attpåtil, men synes det er fint å nevne at man ikke bør bli revet med å ville ha kun det beste og dyreste det ble jeg før .... :P

Vil påpeke at jeg ikke er blant de som har så veldig voldsom erfaring med forskjellig utstyr... :) Selv om jeg har spilt noe lengre enn de fleste her inne.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mange svar her, takker for det =)

Har avsatt 8000 kr til amp, som etter jeg forstår bør holde.

Når det kommer til ferdigheter, skal jeg ikke skryte på meg mye, men har spilt veldig mye det siste året, og spilt halvhjertet på akustisk en god stund før dette.

Har det siste året hatt en seriøs diagnose av gitardilla, så jeg satser på at en innvestering i skikkelig utstyr ikke blir forjeves, selv om jeg sikkert for øyeblikket kunne klart meg med noe halvbra til en billigere penge i forhold til hvor dreven jeg er.

Testet Haze og to fra Line6 i går, hvor jeg likte Haze best, uten at jeg klarer å sette ord på hvorfor...

Skal prøve noe av det andre dere har skrevet over, før jeg bestemmer meg.

Takker igjen for hjelpen, er ikke greit å få gode råd når ingen i vennekretsen deler gitarinteressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen amper som vil fungere bra med gitaren din:

Vox

Marshall

Fender

Marshall

Jeg ville kanskje anbefalt den siste Marshallen.

Den kan stilles på 100w,50w, eller 25w, har flere kanaler og mastervolum.

Fender ampen er også en veldig god amp, som selges billig.

Voxen er en av de få modellene som ikke er fra 60-tallet, som låter bra.

JCM800 comboen tror jeg er en 4210, som er comboversonen av 2205,

men det må sjekkes ut med selger.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.