Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God lyd på bandøving?


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Støpte øreplugger er noe tull synes jeg, Det fucker opp hele lydbildet, men det er vel smaksak :)

Synes de støpte tar bort helt feil frekvensområde.

det er det dummeste jeg har hørt på lenge, de proppene jeg bruker demper 15 dB over HELE frekvensområdet og lyden er den samme som uten, bare lavere lyd. om de fucker opp lydbildet har du kjøpt feil propper eller blitt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er det dummeste jeg har hørt på lenge, de proppene jeg bruker demper 15 dB over HELE frekvensområdet og lyden er den samme som uten, bare lavere lyd. om de fucker opp lydbildet har du kjøpt feil propper eller blitt lurt.

Hvis det er det dummeste du har hørt så må du komme deg ut i verden gitt! Men jo de jeg hadde var ikke spesiallaga for musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De støpte man får kjøpt, demper tilnærmet, men ikke helt likt over frekvensspekteret. Ta en titt på det frekvensskjemaet som ligger på den siden som linkes til lengre opp her. Det er også litt forskjell i forhold til hvilket filter man har.

Jeg har den 9db-versjonen, og de funker veldig bra synes jeg. Jeg spiller trommer for det meste. Hadde de med 15 db før, og følte at jeg ble litt distansert til musikken, men det kommer an på hvor høyt det spilles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du spiller live så trengs det ofte 15 dB, og gjerne vel så det. på øving kommer det vel mest an på trommisen og hvor nær jeg står han.

jeg fikk også diagram over frekvensdemping på mine propper, ikke langt fra jevn demping over hele spekteret der i alle fall . men 100% jevn demping er vel så og si umulig, men prøv å finn et skjema

over dempingen på industripropper og lignende og sammenlign da...

eller prøv begge deler mot hverandre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine Musicsafe ja. Låter like drit som alt annet, men prisen er i det minste overkommelig...

Har slutta å bruke propper på øving jeg, syns det låter så råttent. Kanskje ikke så smart i lengden men :P

Syns Alpine Musicsafe proppene er helt hundre jeg. Brukte de live også i dag og var knall! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støpte øreplugger er noe tull synes jeg, Det fucker opp hele lydbildet, men det er vel smaksak :)

Synes de støpte tar bort helt feil frekvensområde.

Hvis du synes at støpte musikkpropper fucker opp hele lydbildet, kan du umulig ha prøvd noen! Støpte ER propper kommer med tre filtre, 9, 15 og 25db og demper tilnærmet likt over hele frekvensområdet. Altså SAMME LYD som er i rommet. Også er formstøpte ørepropper utrolig mye mere behagelig å ha i øra enn diverse andre propper. Merker omtrent ikke at det er noe i øra etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det dummeste jeg har hørt på lenge, de proppene jeg bruker demper 15 dB over HELE frekvensområdet og lyden er den samme som uten, bare lavere lyd. om de fucker opp lydbildet har du kjøpt feil propper eller blitt lurt.

Hva slags propper bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags propper bruker du?

kjøpte på en butikk i bergen, men pokker om jeg kommer på navnet akkurat nå.. ikke noe musikkbutikk, mer en medisinsk sak. Var å støpte og etter ca 3 uker fikk jeg en telefon og kunne hente de, beste invisteringen noensinne. først da kan man nyte det gode utstyret folk bruker titusener av kroner på. mine kostet 1200 tror jeg, ( dama betalte dem, fikk dem i fødselsdagsgave ) skal prøve å komme på navnet på butikken... hmm tenke tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte på en butikk i bergen, men pokker om jeg kommer på navnet akkurat nå.. ikke noe musikkbutikk, mer en medisinsk sak. Var å støpte og etter ca 3 uker fikk jeg en telefon og kunne hente de, beste invisteringen noensinne. først da kan man nyte det gode utstyret folk bruker titusener av kroner på. mine kostet 1200 tror jeg, ( dama betalte dem, fikk dem i fødselsdagsgave ) skal prøve å komme på navnet på butikken... hmm tenke tenke...

Ok, støpte alltså. Bergn er langt unna, får prøve å finne en i Oslo. Det er vel sånne som driver med høreapparater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansen teknikk i Oslo kan også anbefales, kjøpte mine formstøpte plugger der. Som å skru ned lyden med hele frekvensspekteret tilnærmet intakt.

I forhold til de titalls tusen man etter hvert bruker på musikkutstyr er de ca. 1500 kronene en liten men genial investering for å ta vare på hørselen. Funker enten man spiller selv eller er tilskuer på konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.