Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God lyd på bandøving?


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mindre bass i gitarlyden!

Nå er ikke jeg noen fysiker, men jeg mener å ha lært av noen som har peil at det rett og slett er "plass til mindre" i bassregisteret. Jeg har forholdt meg til det i alle år, både som lydtekniker og musiker - og det funker for meg.

Mitt råd er dermed: Ikke stjel plassen til bassisten og basstromma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sånne "sov i ro"-voks greier, jeg. Syns det funker greit, men skal nok skaffe meg støpte propper med tiden

Støpte øreplugger er noe tull synes jeg, Det fucker opp hele lydbildet, men det er vel smaksak :)

Synes de støpte tar bort helt feil frekvensområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg noen gjennbrukbare gummipropper hos musikkforhandleren for ca 150spenn. Fungerer utmerket de. MAn har 3 par plugger som man setter i endene som bestemmer hvor mye lyd du vil isolere vekk. Kan vaskes og brukes så mye man vil. + lettere å stappe de i øret enn skumgummipropper. Mye lettere faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør vel egentlig "perfekte" ørepropper fjerne nøyaktig like mye av hver frekvens synes jeg. Da får man den lyden man faktisk spiller med bare lavere.

Det stemmer nå hvertfall ikke. Du heller jo ikke betong ner i øra heller. Det er jo forskjellige filtertyper man får kjøpt

Edit: http://www.earfoon.no/?page=er25 funker sikkert bra med slike, uten at jeg har prøvd den typen. Men hvis de er tilrettelagt musikkspilling så funker det nok fjell

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nå hvertfall ikke. Du heller jo ikke betong ner i øra heller. Det er jo forskjellige filtertyper man får kjøpt

Stemmer ikke det, mulig jeg har misforstått? Jeg vil i hvertfall ikke ta vekk mer diskant enn bass og mids f.eks. Skjønner ikke helt sammenligninga med betong i øra? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...+ lettere å stappe de i øret enn skumgummipropper. Mye lettere faktisk.

Har et par slike, men fikk de aldri til å sitte ordentlig. En gang havna de litt på skeiva inne i øret og kom alt for lant inn - måtte vente til jeg kom hjem og fikk pelle dem ut med pinsett.

Det ser skikkelig tufs ut, men jeg liker propper med bøyle - mye kjappere å sette på og av - blir jo ofte no prating mellom sangene, samt at de får man alltid ut, og man mister dem ikke på gulvet o.l. siden bøyla henger rundt halsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke det, mulig jeg har misforstått? Jeg vil i hvertfall ikke ta vekk mer diskant enn bass og mids f.eks. Skjønner ikke helt sammenligninga med betong i øra? :unsure:

Jeg mente selv om det er STØPT, så er det ikke støpt betong i øra :P Altså det er jo ikke HELT tett, men nok om det :) Er nok smaksak uansett, jeg holder meg til proppa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.