Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wacken Metal Battle, Arendal. 19.mars.


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget mitt er at det er samme sjanger som vinner Metal Battle-finalen i Trondheim hvert år Hardcore/Metalcore/Death Metal...same shit.

Juryen i fjor bestod av daumetallfans fra Trøndelag...alle gikk rundt med Mayhem-ryggmerker...og bare DET blir feil i en slik konkurranse.

Var lett og se at juryen, arrangør og lydmann hadde gledet seg til de derre Irr...greit mok å være patriotiske, men det får være grenser.

Stedet konkurransen ble avholdt på var også liten og shabby og burde vært på Blæst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er samme sjanger som vinner Metal Battle-finalen i Trondheim hvert år Hardcore/Metalcore/Death Metal...same shit.

Synes nå fortsatt at hverken Pica Fierce eller Fracture passer inn i sjangerbeskrivelsen din - og at begge disse er flotte band som fortjente seieren sin... men, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå fortsatt at hverken Pica Fierce eller Fracture passer inn i sjangerbeskrivelsen din - og at begge disse er flotte band som fortjente seieren sin... men, men :)

Hehe, kan hende de fortjente seieren sin (synd de er oppløst nå da ;) ) men de spilte ikke akkurat heavy metal noen av de!

Det var langt hardere enn som så...og det er poenget mitt. Hverken hardrock eller heavy metal vinner Metal Battle-konkurransen :D

Det er ALLTID et band med "brølevokal"...og hvorfor det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft. VI skal vinne. :)

Syns det var noe kjent med navnet Fatal Impact når jeg kikka på Rock / Metal night på facebook. Da skal vi spella sammen da hehe. Ikke at det har noe med det du skreiv her og gjørra, men var denna tråden jeg minst å huske det var der jeg så Fatalimpact navnet

Endret av Dysterkald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er samme sjanger som vinner Metal Battle-finalen i Trondheim hvert år Hardcore/Metalcore/Death Metal...same shit.

Juryen i fjor bestod av daumetallfans fra Trøndelag...alle gikk rundt med Mayhem-ryggmerker...og bare DET blir feil i en slik konkurranse.

Var lett og se at juryen, arrangør og lydmann hadde gledet seg til de derre Irr...greit mok å være patriotiske, men det får være grenser.

Stedet konkurransen ble avholdt på var også liten og shabby og burde vært på Blæst.

Hører jo lett at du ikke har peiling. Mayhem og death metal har ingenting til felles.

Hardcore, metalcore og death metal er ikke same shit. Førstnevnte er for øvrig punk, ikke metal.

Fracture er jo heavy metal med en dæsj prog.

Pica Fierce ligger mer i death metal-sjangeren, men det er langt fra å være streit death metal. I tillegg spilte de glatt ræva av de fleste band her i Norge.

Irr...

Vel hvordan faen de vant vet jeg ikke. Alt annet den kvelden var et hestehode over så langt jeg bryr meg(kvalifiseringa).

Poenget er at det er ikke noe gjennomgående tema, hva sjangre gjelder.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinne ja. I år fikk vi ikke være med i innledende runder engang <_<

drumageddon, hvor kjøpte du skiva? :D

Hehe, der ser du ...sikkert fordi dere ikke hadde brølevokal og sminket dere som gruvearbeidere :D

Fikk høre fra en full tulling under Metal Battle i Bergen at; "Hvis det isje e growlevokal så e det hellår isje metall" ...(cheezes!)

Jeg bestilte platen deres fra hjemmesiden deres. Noe ny plate på gang snart eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jo lett at du ikke har peiling. Mayhem og death metal har ingenting til felles.

Hardcore, metalcore og death metal er ikke same shit. Førstnevnte er for øvrig punk, ikke metal.

Fracture er jo heavy metal med en dæsj prog.

Pica Fierce ligger mer i death metal-sjangeren, men det er langt fra å være streit death metal. I tillegg spilte de glatt ræva av de fleste band her i Norge.

Irr...

Vel hvordan faen de vant vet jeg ikke. Alt annet den kvelden var et hestehode over så langt jeg bryr meg(kvalifiseringa).

Poenget er at det er ikke noe gjennomgående tema, hva sjangre gjelder.

Roar...jeg har ytterst peiling på hva jeg snakker om når det gjelder forskjellige grener, men at jeg ikke liker enkelte grener og kaller det for shit, DET er en helt annen sak. Poenget mitt er (igjen) at juryen i Trondheim bør ikke bestå av ekstrem metal-fans, da går det som det har gjort de siste to årene; band innenfor hard-rock og heavy metal blir vraket.

Publikumsfavorittene i Trondheim i fjor spilte feit hard-rock, publikum digget musikken og jublet heftig.

Men juryen likte de ikke og ville heller ha teknisk death metal...

Jeg foreslår at vi legger denne diskusjonen død nå, og så får vi heller se hva som skjer under ÅRETS Metal Battle finale i Trondheim :)

Takk for meg :D

Endret av drumageddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, der ser du ...sikkert fordi dere ikke hadde brølevokal og sminket dere som gruvearbeidere :D

Haha, good one :D

Fikk høre fra en full tulling under Metal Battle i Bergen at; "Hvis det isje e growlevokal så e det hellår isje metall" ...(cheezes!)

Hjelpes. Metalheads flest er virkelig dumme i huet!

Jeg bestilte platen deres fra hjemmesiden deres. Noe ny plate på gang snart eller? :)

Jøss, får Jørn faktisk effektuert bestillingene altså? Nice :D Vi har endel nye låter på gang, men noe skive blir det nok ikke før vi evt. får en platekontrakt. Altfor mye styr og altfor dyrt å gi ut selv. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, good one :D

Hjelpes. Metalheads flest er virkelig dumme i huet!

Jøss, får Jørn faktisk effektuert bestillingene altså? Nice :D Vi har endel nye låter på gang, men noe skive blir det nok ikke før vi evt. får en platekontrakt. Altfor mye styr og altfor dyrt å gi ut selv. <_<

Fett! Blir de nye låtene innenfor samme sjanger eller?

Er det du som skriver det meste av musikken eller smir dere den sammen i lokalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi tenkte å gå over til jazz nå... B)

Jeg har ikke skrevet et eneste riff, dessverre. Det er stort sett Jørn (vokal) og Per Anders (gitar) som lager låtene noenlunde ferdig hjemme, også arrer vi dem i fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi tenkte å gå over til jazz nå... B)

Jeg har ikke skrevet et eneste riff, dessverre. Det er stort sett Jørn (vokal) og Per Anders (gitar) som lager låtene noenlunde ferdig hjemme, også arrer vi dem i fellesskap.

Jazz sier du? Interessant :D

Ser frem til å høre de anyway :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.