Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat


donald

Anbefalte innlegg

har ikke no særlig erfaring me det...

men det første jeg gjore når jeg fikk min strat var å sjekke inntoneringa og kurven på halsen.

etter det var justert så funka det fett:P

Takk for svar:) hvordan sjekker du inntoneringen og kurven på halsen? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker mest på, er noe så enkelt som nye strenger. Er man ikke nøye med å strekke strengene, kan de "slakke seg" ganske lenge.

En annen ting kan væe noe så enkelt som at en gitar blir ustemt, det er ikke uvanlig. Noen tror at "fabrikkstemte" gitarer er best. Slik er det ikke.

Hvor lenge har du hatt denne gitaren din?

Har du skiftet strengene selv? Setter man ikke på strengene riktig, kan en god gitar bli helt umulig å holde stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker mest på, er noe så enkelt som nye strenger. Er man ikke nøye med å strekke strengene, kan de "slakke seg" ganske lenge.

En annen ting kan væe noe så enkelt som at en gitar blir ustemt, det er ikke uvanlig. Noen tror at "fabrikkstemte" gitarer er best. Slik er det ikke.

Hvor lenge har du hatt denne gitaren din?

Har du skiftet strengene selv? Setter man ikke på strengene riktig, kan en god gitar bli helt umulig å holde stemt.

Fikk den nettopp fra statene det er en 2004 mod,det er nye strenger på som jeg har strekt godt, problemet er når jeg setter på capoen så er den ikke helt 100 i stemminga :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok stemme etter capoen. En gitar er et fryktelig surt instrument i utgangspunktet, så ved bruk av capo må man ta med i beregningen det at den blir surere og surere etterhvert som man spiller høyere opp på halsen. Er gitaren intonert skikkelig? Når du satte på nye strenger, satt du på samme størrelsen som satt på før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gitaren intonert skikkelig? Når du satte på nye strenger, satt du på samme størrelsen som satt på før?

Skal få sjekket inntoneringa når jeg kommer hjem i dag:)

Strengene er av samme dimensjon som var på i fra før ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.