Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Listerud?


Jokke

Anbefalte innlegg

Spilte på en for ikke så lenge siden, en kamerat har en slik en. DEILIGSTE bassen noen sinne. Digg lyd,og det var faktisk et av de øyeblikkene jeg vil kalle orgasmisk i musikksammenheng! Så det så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eier av en Listerud Basic.

Med EMG mikker.

Veldig fornøyd, men mulig den selges da jeg skal ha meg en Musicman.

Ga 15.000.- i 96.

Det jeg syntes var den store fordelen før, er at de er flate bak på halsen, slik at vandring blir letter og raskere.

Morty har Listerud ja, men bruker de ikke live lenger.

Jørun Bøgeberg har også Listerud.

Min (litt dårlig bilde da):

14.jpg

36.JPG

Hvor holder du til?

Hvis det ikke er langt unna Hamar, eller en eller anna plass vi spiller, kunne du jo fått prøvd min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm, har fått seriøst lyst på en slik en. Er veldig fornøyd med spillbarheten på min warwick, men får liksom ikke helt den punchen jeg vil ha. Dessutten blir den litt tung, merker at ryggen begynner å skrike. Og sist, men ikke minst, så er det jo kult å ha en custom bass:D

Hvordan vil du si den er å spille på? Synes de likner på warwick, er spillbarheten noe i samme gate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' har fått seriøst lyst på en slik en. Er veldig fornøyd med spillbarheten på min warwick, men får liksom ikke helt den punchen jeg vil ha. Dessutten blir den litt tung, merker at ryggen begynner å skrike. Og sist, men ikke minst, så er det jo kult å ha en custom bass:D

Hvordan vil du si den er å spille på? Synes de likner på warwick, er spillbarheten noe i samme gate?[/quote']

Vet ikke om den veier så mye mindre enn Warvicken, men den veier betydelig mindre enn min gamle Ibanez Musician..

Helt enig i det er morro med custom.

Folk lurer alltid på hva jeg spiller på.

Er mye av den samme spillbarheten som i en Warvick, men liker Listerud bedre da den er flat på baksiden av halsen.

Gjør det da veldig lett å foreta lange løp.

I min sitter det 2 fete EMG mikker.

Veldig sjelden det trengs å skru noe særlig.

Liker lyden veldig godt.

Eneste grunnen til at jeg vurderer å kvitte meg med den, er at det er Musicman som er tingen for meg.

Har allerede 2 firestrengs som ikke blir brukt.

Er synd når en sånn bra bass bare støver ned.

Min har noen "krigsskader" (riper/hakk) men synes sjøl det er litt av sjarmen med basser/gitarer.

En skal se at de er godt brukt.

Min har serienummer 66, å ble kjøpt i 96.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei, jeg heter Hallgeir og er fersk medlem.

Spiller Listerud bass, ja:

7_strengs.jpg

#0418 - bare noen måneder gammel. Første Listerud 7-strenger. :shock: Fantastisk bass; jeg var redd for at den skulle bli ubalansert pga. den brede halsen og alle stemmeskruene, men den er faktisk meget velbalansert. God å spille på, veldig god lyd. Pickupene er spesiallagde av tyske Christoph Dolf - masseproduserte 7-strengers pickuper er ikke så lett å få tak i.

Mer info: http://hallgeir.no/bass/listerud/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bassen er et sertifisert prog only-instrument.

8)

Jeg inrømmer å like progressiv musikk (Genesis' date=' Dream Theater, Marillion, Sopck's Beard, King Crimson etc.) men jeg vet faktisk ikke om noen som spiller 7-strengers bass i prog-rock band.

Trey Gunn spilte jo Warr i KC, men det er vel å tøye grensen til hva man kan kalle bass...?

Selv spiller jeg pr. idag bare i kirken. :D

Fant faktisk nylig ut at det er flere gospel-bassister som spiller bass med masse strenger. For eksempel Al Caldwell og Butch Ramsey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.