Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Crunchy sound?


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det varierer egentlig fra tid til annen. Personelig har jeg en cube, men den er lite brukt. På øving spiller jeg enten på en MG250 eller en DSL 2000. Med litt smågigger rundt om i det lokale ungdomssmiljøet + kulturmønstringer ol. kan amp variere veldig. Vil derfor ha noen effekter som så og si er konstante.

Ja, jeg vet; "det enkle er ofte det beste", men jeg vil helst ha litt pedaler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut:

Blackstone Mosfet Overdrive (kjøp den om du får tak i den).

TS-808, sikkert valg.

Voodoo Lab Spakle Drive

Boss OD-1 (OD-2 og 3 er IKKE det samme).

En booster (treble, volume ect for å booste ampen).

Ellers er gode sider å sjekke ut:

www.vintagegitar.no

www.proguitarshop.com

www.godlyd.no

Her ligger vel alt du kan tenke deg av forskjellige effektpedaler. Mye av det du finner i den gjengse musikkbutikk er også bra, men du får så mye mer for pengene om du først kjøper noe ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aphelion: Rundt 2-3.000,-

Siimen: cube'n blir ikke brukt. Trenger vrengpedal så jeg kan få en nokså konstant sound uansett amp

Kossoff: Tusen takk! Skal sjekke ut det du har tipsa om her! :D

Var på den lokale musikkbutikken her i ommrådet idag, og det eneste de hadde som kunne minne var noen litt tamme MXR-pedaler og en Line 6 Crunchtone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en liten rør-kombo som du også kan ta med deg på gigger. Erfaringsmessig låter alle pedaler forskjellig på forskjellige amper.Og spesielt mellom rør og transistoramper.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siimen: cube'n blir ikke brukt. Trenger vrengpedal så jeg kan få en nokså konstant sound uansett amp

Kjøp deg en liten rør-kombo som du også kan ta med deg på gigger. Erfaringsmessig låter alle pedaler forskjellig på forskjellige amper.Og spesielt mellom rør og transistoramper.

Må virkelig støtte Audun på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hjelp i dere, da? :P

Skal ha en pedal.

Den blackstone'n virket utrolig rå. Men, jeg tenkte også litt på TS-808'n. Vil de funke å skrue ned litt gainen på ML-2'n og bruke TS-808 oppå den?

Carburetors spiller sannsyneligvis på rørvreng, ja. Men de har vel også egne amper med på gigs. Det blir litt for mye enda, for et mindre seriøst band med 16 åringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du såpass mye å bruke, og er bestemt på at det er en pedal du skal ha, så kjøp en Tonebone Hot British. Knallbra Marshall-aktig vrengpedal! Tubescreamer funker best til å booste opp en amp som allerede vrenger, syns ikke den låter rått nok i seg selv. For mye cleansignal blandet inn i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.