Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffektpedaler


Sixcare

Anbefalte innlegg

For de som er på budsjett: Er nå eier av Line 6 Pocket Pod og Behringer X V-amp.

Jeg synes for min del at Pocket Pod fremstår som billig plastic fantastic, den sluker batterier (man må skaffe ekstern strømforsyning), og det er plundrete å skifte effekter (har jo ingen pedaler).

Behringeren virker mer solid, og når man har skjønt hvordan den funker, så er det utrolig kjekt med pedaler.

MEN: Lyden er helt klart best i Pocket Pod. Og det finnes en del perler blant forhåndsinnstillingene. V-amp har en mye mer kunstig lydsignatur, og forhåndsinnstillingene er tilnærmet ubrukelige. For å få fram brukelig sound på V-amp, kreves det MYE tweaking, og selv da når den bare lyden i Pocket Pod til litt over knærne.

Derfor: Er lyden det viktigste i multieffektboksen, så ville jeg styrt unna Behringer. Line 6-produktene virker mye bedre konstruert på innsiden, og det er jo der lyden skapes.

Om jeg en gang blri god nok til å komme ut av "kjellerstuegitarist"-skapet, så tror jeg en Pod xt Live står på kjøpelista.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøv zoom g2.1u. Den utnytter lyden i en vanlig forsterker til å bli like bra lyd som i en rørforsterker.

Seriøst! Prøv den!

*Kremt*....den påstanden der kan du ta med en god halvkilo salt. Det er mulig den låter godt, men at den skal tilføre rørlyd til en transistorforsterker er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nei. NEI!

[quote name='GummiTZ'*Kremt*....den påstanden der kan du ta med en god halvkilo salt. Det er mulig den låter godt, men at den skal tilføre rørlyd til en transistorforsterker er bare tull.

Sorry, sorry, sorry! Jeg mente ikke rørforsterker, men sånn ca. dobbelt så bra lyd som en vanlig forsterker.

Dreit meg ut litt der.

Mente ikke rørforsterker.

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv zoom g2.1u. Den utnytter lyden i en vanlig forsterker til å bli MYE bedre.

Mulig det, men den slår garantert ikke mitt gode gamle Zoom 2020 effektbrett! Vi snakker skikkelig 80-talls vintage boutique-kvalitet lyd. Rett og slett utrolig hvordan 16-bits konvertering fjerner uharmoniske overtoner (det er bare amatører som bruker kompressor for å jevne ut lyden...). Jeg er spesielt begeistret for chorus-effekten, ettersom den har en tydelig erotisk effekt på kvinnelige publikummere - dessverre kun de damene som var unge på 80-tallet, som når de hører den lett svimlende chorus-lyden får minner om enorme skulderputer, høyt oppsatt hår (såkalt "Grorud-palme") og billig kir fra Polets nederste hylle. Akk ja, det var tider. Men uansett: Zoom ruler - går lett utenpå Line 6 M9/13, Axe Ultra-FX og lignende billigstæsj! :P

Hvis jeg skal bruke Zoom g2.1u må jeg jo koble både inn og ut av boksen, så jeg trenger altså to gitarkabler..? Korriger meg om jeg tar feil her. Jeg har et par Evidence-kabler til omtrent femhundre-lappen for stykket; noen som aner om de er gode nok til å brukes med Zoom'en, eller om de vil suge ut all godlyden ("tone suck" som vi sier på fint)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv zoom g2.1u. Den utnytter lyden i en vanlig forsterker til å bli MYE bedre.

Så, det du sier er at en g2 skal forbedre lyden i.. tja la oss si vox modeling amp'en min for å bruke et eksempel på en rimelig amp da ?

Det tror jeg fint lite på må jeg si altså. En g2 er da bare en relativt rimelig modelingboks uansett hvordan man vrir og vender på saken.. Men den er sikkert ok til prisen altså. Jeg tror bare ikke den gjør noe hokus-pokus i forhold til andre rimelige effektbrett/modelingbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men den slår garantert ikke mitt gode gamle Zoom 2020 effektbrett! Vi snakker skikkelig 80-talls vintage boutique-kvalitet lyd. Rett og slett utrolig hvordan 16-bits konvertering fjerner uharmoniske overtoner (det er bare amatører som bruker kompressor for å jevne ut lyden...). Jeg er spesielt begeistret for chorus-effekten, ettersom den har en tydelig erotisk effekt på kvinnelige publikummere - dessverre kun de damene som var unge på 80-tallet, som når de hører den lett svimlende chorus-lyden får minner om enorme skulderputer, høyt oppsatt hår (såkalt "Grorud-palme") og billig kir fra Polets nederste hylle. Akk ja, det var tider. Men uansett: Zoom ruler - går lett utenpå Line 6 M9/13, Axe Ultra-FX og lignende billigstæsj! :P

Hvis jeg skal bruke Zoom g2.1u må jeg jo koble både inn og ut av boksen, så jeg trenger altså to gitarkabler..? Korriger meg om jeg tar feil her. Jeg har et par Evidence-kabler til omtrent femhundre-lappen for stykket; noen som aner om de er gode nok til å brukes med Zoom'en, eller om de vil suge ut all godlyden ("tone suck" som vi sier på fint)?

Ja, man trenger to kabler... Men endelig en som er enig med meg: Zoom ruler!

Kanskje den ikke slår brettet ditt, men i så fall er de like bra.

Kjenner en som har Kustom rørforsterker og boss-me 20. Av en eller annen grunn knuser Roland cube 60x og zoom g2.1u utstyret hans!

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man trenger to kabler... Men endelig en som er enig med meg: Zoom ruler!

Kanskje den ikke slår brettet ditt, men i så fall er de like bra.

Kjenner en som har Kustom rørforsterker og boss-me 20. Av en eller annen grunn knuser Roland cube 60x og zoom g2.1u utstyret hans!

Jeg begynner å ane hvorfor du mener G2 er så suveren.. Vel, du slipper i alle fall å punge ut i det vide og brede på sære boutiqe amp'er da. Men jeg tror ikke du skal regne med at så mange andre her deler ditt lyd-ideal altså.

P.S. det er mulig hr. mullah var noe ironisk i innlegget sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg at jeg må selge ampene mine,

og få meg en Zoom G2.

At jeg ikke har forstått dette tidligere.

Og tc electronic G-System, må jeg nok også kvitte meg med.

Selvsagt! Jeg ser du glemte at du må få inn en middels Roland amp også. Dessuten er det sannsynligvis noe galt med gitarene dine også - du viste kanskje ikke at de nå lager langt bedre ting i lavkostland til en brøkdel av prisen?

OVL: ikke ta det så tungt du :) Det er bare litt godhjertet spøk fra vår side. Det blir fort litt slik når noen plumper uti med en litt optimistisk uttalelse om noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Jeg ser du glemte at du må få inn en middels Roland amp også. Dessuten er det sannsynligvis noe galt med gitarene dine også - du viste kanskje ikke at de nå lager langt bedre ting i lavkostland til en brøkdel av prisen?

Det er klart. Og det med gitarer har jeg fått forklart mange ganger i gitardelen av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.