Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffektpedaler


Sixcare

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg skulle gjerne kjøpt mei en multieffektpedal og lurer på hva som anbefales.

Spiller for det meste Metal. System Of A Down, A7X, Scars On Broadway

Pris: 0 - 3000

Jeg har allerede prøvd Zoom G2 og syntes ikke den va noe serlig bra. Har tenkt litt på ME-50, 70, Boss G71 og G92(Ja, den koster mer en 3000)

Hva bruker dere og hva er bra?

-Sixcare!

Endret av Sixcare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan også anbefale Boss ME-70

Jeg har begge(skal selge den ene :P ), og personlig liker jeg Me bedre, siden den er mye letter åbruke og har ikke så sinnsykt mange effekter man aldri kommer til å bruke. Jeg synes også at Me er bedre siden man kan bruke den som vanelig stompboxmodus, istedenfor alle disse patchene, det er en smaksak om man vil ha stompbox eller patches da. :)

Jeg vet at man kan bruke GTen som stompbox, men det er veldig stress, synes jeg da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Boss ME-70

Jeg har begge(skal selge den ene :P ), og personlig liker jeg Me bedre, siden den er mye letter åbruke og har ikke så sinnsykt mange effekter man aldri kommer til å bruke. Jeg synes også at Me er bedre siden man kan bruke den som vanelig stompboxmodus, istedenfor alle disse patchene, det er en smaksak om man vil ha stompbox eller patches da. :)

Jeg vet at man kan bruke GTen som stompbox, men det er veldig stress, synes jeg da! :P

Kordan e dt du skal selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel gt-6 jeg bruker. Funker ganske bra til effekter. Den er det også fullt mulig å bruke som stompboksmodeler på en enkel måte syns jeg da i manual mode. Fem effekter av og på pr patch.

Preampdelen har sikkert utviklet seg en del fram til gt 10, men GT-6 sine er for dårlige, men jeg bruker bare effektene og de funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger du? En boks med "alt" (forsterkersimulering, kabinettsimulering m.m.), eller bare en med masse småpedaler innebygd?

For førstnevnte har du Line6 Pod XT/X3, Boss GT8/10, Vox Tonelab LE, Zoom ettellerannet, og sikkert flere. For sistnevnte har du Line6 M13 og M9, Boss ME70?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er PodXT'en bra? Har hørt at folk har sagt at den ikke er så bra.

Du må se ting litt i sammenheng.

Har du en Axe FX eller lignende er ikke en Pod xt bra, men den koster jo nesten ingenting og gjør haugevis av modeleringer og effekter du kan leke med.

Jeg har øvd på div Podder mye og det funker jo det.

Problemet med de er at de har en tendens til å "homogenisere" signalet du plugger inn. dvs at en Pod får forskjellige gitarer til å låte ganske likt i motsetning til

en bra forsterker/preamp der gitaren beholder sin egenart på en helt annen måte.

Fordelen er jo at billige gitarer ofte låter helt OK gjennom en Pod pga av komprimeringa og converteringen som skjer inne i boksen som "maskerer" endel.

Pod xt synnes jeg fungerer best direkte kontra GT10 som fungerer fint som ren effektpros foran en amp.

Bedre og mer "studio type" effekter i GT10 enn Pod sine som ikke er helt topp men Pod xt har bedre ampsimuleringer rett i bordet enn GT10.

Jeg ble kjempeskuffet når jeg hørte ampmodeleringene i GT10 så går du for en Boss kan du like godt kjøpe en av de eldre billigere IMO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.