Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allroundpickuper til Les Paul


Aphelion

Anbefalte innlegg

Whitesnake opp til Slide It In var fett! Det som har kommet etterpå er greit nok med noen unntak. Good to Be Bad var en megaskuffelse. Spesielt produksjonen.

der ser man!

Jeg liker "1987"(mye pga av John Sykes, spillinga hans der og på Lizzy`s Thunder and lightning er utrolig fett) og er ikke så begeistra for det tidligere, litt for "bluesy" for meg..

Så vi har rett og slett bare forskjellig smak akurat der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

der ser man!

Jeg liker "1987"(mye pga av John Sykes, spillinga hans der og på Lizzy`s Thunder and lightning er utrolig fett) og er ikke så begeistra for det tidligere, litt for "bluesy" for meg..

Så vi har rett og slett bare forskjellig smak akurat der :)

Vi kan i hvert fall være enig om det, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en duncan distortion i en (noe modifisert) strat. Den er tight og passer fett til metal men clean-lyden er ikke helt til å rope hurra av..

Synes selv den låter alt for komprimert til å være en allround pickup.

Testa en Jackson Dominion med to duncan 59 for en liten stund siden og syntes det funka bra, så det kan jo være en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du får lyst på en 498T, så gi en lyd. Har en i gull som jeg ikke bruker og som kan byttes/selges vekk.

Ikke så veldig allsidig pickup. Funker veeldig bra til rock og klassisk metal med Marshall-typevreng, men ikke det beste til high-gain metal. Mangler litt bunn og bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke diskutere for mye med ting som er sagt her (ikke alt treffer spikern midt på hodet imo.) men siden Bare Knuckle allerede er nevnt og på bakgrunn av det jeg forstår du er ute etter vil jeg foreslå Rebel Yell. Kanskje en anelse hottere en det du primært ser etter, men reagerer veldig fint på volumpotten, og de har en "attitude" jeg tror passer deg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv custom serien til SD. Same pickup med ulike magnetar. Custom er tightast med keramisk magnet, Custom custom er ein del lausare i bassen med alnico 2, og Custom 5 med alnico 5 er ein mellomting. Custom funkar som fjell i Hamer Standarden min, men vart litt tam i LPen. Har kjøpt ein 500T til Les Paulen som eg skal få lodda i ein dag er har tid. Sist eg prøvde gitar med 500T let det verkeleg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.