Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil ha ny gitar !


Erling

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, nå vil kjenner jeg skikkelig at jeg vil ha meg en ny gitar, og aller helst en Gibson Les Paul, og jeg trenger innspill og tips. (JA jeg skal dra i en butikk og prøve så fort jeg kan)

Jeg spiller endel blues (jamming solo, og da passer min Fender Am Strat veldig godt) men spiller/hører også en del rock ala Queen, Pink Floyd, Dire Straits, Foo Fighters, (noe) Metallica, Clapton, og litt Led Zeppelin. Og jeg lurer på hvilken modell som passer meg best. Skal innrømme at utsende er ganske viktig for meg :P og liker de standare, ikke de halvaukustiske. Har dere noen forslag, jeg vil ikke ha de dyreste.

Her er noen jeg har vurderer, vil gjerne ha deres syn på de!

Gibson Les Paul Studio Raw Power Maple Body

En av de billigeste 9000,- på musikkbørsen

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=18170&artno=230100

Gibson Les Paul Studio

10 000,- hva er forskjellen på denne og den over?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=15358&artno=180992

Gibson Les Paul Traditional Ebony

16 000,-

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=4690&artno=202815

Gibson Les Paul Traditional Goldtop

17 000,- Noen forskjell på denne og den over?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=14082&artno=202816

Gibson Les Paul Goddess

17 000,-

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=932&artno=170613

Håper å få kjøpt brukt, men kan til nøds kjøpe ny selvom det er myyyye dyrer :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er Studio Faded da? Dette er en av de billige Les Paul'ene men er den god? Noen som har prøvd den?

Studio LP'ene er ok, men regn med at det hagler inn forslag på Burny/Greco/Edwards LP-kopier her nå, og de er jo forsåvidt noe å vurdere. Prøv den, så finner du ut om det duger for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tilbud på en Studio Faded som Backstage Musikk har her på forumet.

Forskjellen på de to Traditionalene, er vel bare finish, mener jeg.

Les Paul Goddess er for jenter! ;)

Kan du med hånda på hjertet si at dette ikke er en fet finish?

body.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser andre steder at hvis du velger en Traditonale istedenfor Studio så får du mer av den Les Paul tonene og feelingen. Men litt over 7000 for en Les Paul er jo kriminelt. Hmmm men vil gjerne ha en slik Goldtop har prøvd den og likte den særdeles godt, har nå ikke prøvd Studio'n. Men hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du med hånda på hjertet si at dette ikke er en fet finish?

body.jpg

Ja, absolutt!

Når det gjelder Traditional vs. Studio, er jo Traditional omtrent dobbelt så dyr, så det er ikke mye å lure på at det er forskjeller. Du har ikke vurdert en Std.? Traditional er jo den gamle Std, mens den nye har en del oppgraderinger.

Har hatt en Studio til låns over lengre tid, og den var en veldig god gitar, men den skal etter sigenede være noe varierende i kvalitet, så testing er et must.

En brukt Classic kan kanskje også være et alternativ? Er vel sånn noenlunde sidestilt med en Std. men med noe slankere hals og hottere PU'er originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er slik at du har bestemt deg for en Gibson Les Paul, så har jeg villet styrt unna Studio og satset på "ekte" Les Paul.

Det er her som med mange ting at en får det en betaler for. En Studio er i prinsippet en fullverdig Les Paul med tanke på utforming og elektronikk, bare nedstrippet for styling for bruk i nettopp studio. Men billigutgaver hos de fleste produsenter får en mer slett behandling og kvalitetskontroll og jeg nekter å tro at Gibson er noe bedre... og av alle de studio'ene jeg har har prøvd, så har samtlige bekreftet denne teorien. Du finner lett mye bedre gitarer i samme prisklasse. Gibson er nok gjerne litt overpriset fordi Gibson navnet er ikonisk innen musikken... studioen er intet unntak.

Du får gode custom made gitarer til samme pris som en Standard.

Disse Standard Faded gitarene virker greie, men jeg har kun prøvd to stykker akkustisk.

Traditional er gode å spille på, men jeg synes de virker baktunge, noe jeg ikke likte.

Standard og oppover er kjempegitarer... også disse er noe overpriset, men skal det være en ordentlig Gibson Les Paul, så er det her en må se.

Se gjerne etter brukt. Heller brukt Standard enn flett ny Studio.

Personlig så synes jeg Gibson LP Standard er verd prisen... men skulle jeg anbefale noe til noen som ikke plent skulle hatt Les Paul, men noe den prisklassen, så ville jeg nok bedt vedkommende ta en titt på f.eks. på noe custom made eller PRS...

Edit: Siden Audun mente på at kvaliteten varierer på Studio (sant) slik at testing er obligatorisk, så føler jeg at jeg må si det samme om Standard også. Nå er de som regel bra, men jeg prøvde en i Gøteborg som virket som den ikke hadde helt tålt noe lagring.

Edit2: Sett på Heritage??? Disse er ikke så ulik Gibson... veldig gode gitarer. De som startet selskapet jobbet tidligere hos Gibson og har etter sigende behold de gamle teknikkene...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dritfetegitarer.com/

Er det en tulleside? De selger en Gibson Les Paul Standard 2008 til 13 000,-

Skjønner spørsmålet. Har aldri handlet med ham selv, men de påstår han er seriøs.

Men når en leser hvordan han promoterer/beskriver gitarene sine, så skjønner jeg at folk må spørre først. Siden i seg selv vekker ikke noe tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ironiske nå? Det kan umulig være seriøst? www.dritfetegitarer.com hva skal det forestille? Hvis det er seriøst er det jo skambillig.

Ingen ironi fra min side i hvert fall. Fyren er som sagt visstnok seriøs, selv om uttrykket på hjemmesida er litt "tullete". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.