Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til sanger?


Kirk Hammett

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Begynte å spille med noen folk i dag for første gang.

Vi hadde planlagt å spille '21 guns - Green Day' (ja, jeg vet både sangen og bandet suxx)

og det gikk overraskende bra. ;) Vi jamma også litt smoke on the water, men deter vel ganske grunnleggende på første bandøvning.

Og neste øvning skal vi spille 'Life is a Highway' og 'Tush - ZZ-top'

Det er sanger som jeg vil anbefale ;)

Endret av LesPaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 Guns er vel ikke favoritten min, men jeg må si jeg synes Green Day er råbra, generelt sett. Utrolig fengende. Aner ikke hva slags sjanger Green Day er lenger. De begynte vel med punkrock, men nå er de vel et punkpopgrungeconceptprogrock-band (eller noe deromkring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer du Kirk Hammet til å bruke MER WahWah, are you out of your mind?!

:lol:

Er du også en av de som syns han voldtar wah'en hver eneste gang han rører den? :P

On-topic:

Green Day, AC/DC, Guns, noe Purple (Smoke on the water :mellow: , kanskje Burn hvis dere vil bli utfordret litt ^_^ ) ...

Det meste rock og bluesy er relativt enkelt og ikke veeeeeldig vanskelig å få til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smells Like Teen Spirit - Nirvana, ganske kul og ikke for vanskelig

Patience - GN'R, rolig grei sang som ikke børr være for vanskelig for vokalisten heller

Vil dere kjøre litt raskere rock og ikke rolige saker B)

Dont Damn Me - GN'R, ganske rask sang nesten litt punk aktig, ikke så vanskelige riff å lære seg heller

Ellers støtter jeg Oscar (OssyVezzy) sitt forslag med Burn, rask, herlig gøyal å spille for ABSOLUTT alle i bandet, men kanskje en utfordring ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spille med noen folk i dag for første gang.

Vi hadde planlagt å spille '21 guns - Green Day' (ja, jeg vet både sangen og bandet suxx)

og det gikk overraskende bra. ;) Vi jamma også litt smoke on the water, men deter vel ganske grunnleggende på første bandøvning.

Og neste øvning skal vi spille 'Life is a Highway' og 'Tush - ZZ-top'

Det er sanger som jeg vil anbefale ;)

Green Day suger nei? :P

Det som suger er hva mainstream folka og toppliste freakene vil ha, og som de gir etter for å selge musikken sin!

GD-sanger som American Idiot, Redundant, minority og 2000 light years away er jo utrolig fengende :D Og lette å lære ikke minst, tar 1 time MAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Day suger nei? :P

Det som suger er hva mainstream folka og toppliste freakene vil ha, og som de gir etter for å selge musikken sin!

GD-sanger som American Idiot, Redundant, minority og 2000 light years away er jo utrolig fengende :D Og lette å lære ikke minst, tar 1 time MAX

Ikke glem Holiday, Boulevard of Broken Dreams og Basket Case <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.