Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp til valg av pedalbrett innkjøp


siimen

Anbefalte innlegg

Har solgt pedalbrettet mitt og skal kjøpe nytt.

Har bestemt meg for å gå for ett brett i størrelsen med Pedaltrain jr. Er det noen som har en Pedaltrain hardcase og kan si noe om kvaliteten på den? Den er jo ATA godkjent så den bør vel være bra? Hvordan er den i forhold til Tonetrunk sin hardcase?

Har kommet over denne annonsen på ebay Annonse

Noen som har testet Modtone Powerplant strømforsyningen? Har søkt på nettet(google, youtube osv) og finni mye god omtale av den. Hvordan er den i forhold til VoodooLab Pedalpower 2+?

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut LyT Pedalbrett.

Fungerer ganske greit. Skal nok være sagt at Pedaltrain nok er sterkere, men dette tåler mer enn nok.

Har selv det LyT 32, men det er kanskje litt stort... Jeg valgte det for å kunne få plass til alle pedaler jeg har tenkt å sette på brettet, samt ha plass til å teste ett par ekstra uten å rokkere om på brettet.

Er strålende fornøyd med Voodoo Lab PP2+, men har ingen erfaring med den du ønsker høre om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LyT virker som gode brett, men for å få plass til wahwahen må jeg opp på ett brett som er større enn jeg hadde planer om.

eXplorer:

Hvor mye plass er det i flighten til Pedaltrain for å eventuelt legge i gitar/høytalerkabler osv? Det lar seg gjøre oppå pedalene eller under brettet?

Ingen med erfaring fra Modtone sin strømforsyning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge kablar oppå brettet, litt under brettet, og ved sida av brettet er det ei "glipe" på ca ti cm du kan legge ting i. Har vanlegvis tre gitarkablar, skøyteledning og straumkabel til brettet i kassen.

Du har ikke lyst til å ta ett lite bilde av den glippa på 10cm? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LyT virker som gode brett, men for å få plass til wahwahen må jeg opp på ett brett som er større enn jeg hadde planer om.

Den skjønner ikke jeg... Jeg har plenty plass til min Wah. Med min LyT 32, så har jeg plass til i allefall to ved siden av hverandre på siden av tier'en (hylla). Jeg har LyT32.

Jeg har tilogmed god plass til stæsj ovenfor wah'en dersom jeg skulle ønske.

Se vedlagte bilde.post-1644-126531731613_thumb.jpg

Du må bestille fra lytpedalboards.com ja... dessverre.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenkjer sikkert på LyT F-16, som er det minste brettet.

Ahh... har nå uansett ville valgt LyT24... men en kan få custom made størrelser på det... inkl. kassa.

Vurderte det selv fordi jeg trodde kanskje 32 ville bli litt for lite i lengden... glad jeg ikke gjorde den bommerten.

Absolutt maks av hva jeg ønsker av størrelse :lol:

Uansett...

http://www.lytpedalboards.com/custom_order

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå med noe foam, men jeg aner ærlig talt ikke hva hensikten med det er... Det er for lite til noe som helst.

Kassen er mer enn solid nok dersom du tenker frakte selv... Den er ikke til å hoppe på, men jeg hadde ikke hatt motforestilling mot å sende de som bagasje på fly... dersom jeg absolutt skulle drevet å flydd med det altså... men da burde jeg nok hatt foam i lokket i tillegg.

Eneste svakheten er at tier'en er limt fast. Det sitter riktignok godt fast likevel, men jeg tok det for gitt at det var skrudd fast og ga det litt i overkant mye juling når jeg drev å pressa hånda gjennom for å tre ledningene... etter mye fram og tilbake, prøving og feiling, så ga den ene foten seg.

Den løsnet fra "grunnmuren" altså. Lett å fikse dersom det blir aktuelt. Lett å gjøre sterkere også.

Strengt tatt så er det såpass enkel design at det er veldig lett å lage selv dersom en har litt verktøy, men jeg fant at det var rimeligere å kjøpe LyT med kasse enn å bare kjøpe kasse og bygge selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjem på ca 1800 for lyt24 med kasse, inkl avgifter. Kassen er jo det som er bra med greiene, tilsvarande kasse med heilt flatt brett kostar ca 2300 hjå Rufo, då manglar det berre doghouse og borrelås. Vil tru kassen frå Rufo er litt meir solid, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjem på ca 1800 for lyt24 med kasse, inkl avgifter. Kassen er jo det som er bra med greiene, tilsvarande kasse med heilt flatt brett kostar ca 2300 hjå Rufo, då manglar det berre doghouse og borrelås. Vil tru kassen frå Rufo er litt meir solid, kanskje.

Det er ikke umulig at den er... men om det faktisk er tilfelle aner jeg ikke. Aldri prøvd det. En annen ting er om du trenger det???

Men flatt brett er kun aktuelt dersom en kun skal ha en rad med pedaler slik jeg ser det i allefall. Jeg synes Pedaltrain er bedre alternativ enn ett flatt brett uansett produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.