Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Japansk Fender®


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

Denne tråden har sikkert vært oppe ca tusen ganger men anyways: (Denne gang glemmer vi Mexico'en )HVA skiller en japansk Fender (Strat og Tele) fra en USA?

Vil helst kun ha svar som er basert på pure facts, og ikke noe "har hørt at kvaliteten er dårligere" greier. Noen som har personlige erfaringer, eller som har snakka med folk som har skikkelig peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eledre Japanske strattene har et meget godt rykte, og på et tidspunkt sies de å ha vært av bedre kvalitet enn sine US Made counterparts.

Akkurat nå vet jeg ikke hva som skiller gitarene, men mulig det ligger i treverk og mikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en annen måte.

Kvaliteten på det mekaniske er noe lavere på japanske modeller, men de kan fungere like godt som mekanikken på amerikanske modeller.

Treverket har løsere kvalitetskontroll, det vil si at treverk som ikke ville blitt brukt i en amerikansk modell godt kan brukes i en japansk modell. Det vil også bety at du kan finne en japansk modell med like bra treverk som den beste på amerikanske modeller, men sjansen er liten.

Så i effekt kan du finne en japansk modell som er like bra som en amerikansk, men du vil også finne mange som er dårligere. Kjøper du en amerikansk modell skal du være garantert en viss kvalitetsgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av 80- tidlig 90-tall så hadde jo amerikanerne sinnsykt mye shipping via Japan noe som også foregikk innenfor Fender, der delene ble laget i USA og bare skrudd sammen i Japan, fordi japsene jobbet billigere.

Det var eneste forskjell da og vil ikke tro at japsene var dårligere til å skru sammen en am., hvordan det er nå er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dag i dag så er det vell ikke slik at en Mexico Strat blir laget i mexico ?? .. det er vell bare at den opprettholder standarden til en mexico strat iforhold til en usa (som likesågodt kunne vært laget i kina, hadde fender hatt en fabrikk der)..

usa, mexico, japan etc.. er vell mer en form for "modell" beskrivelse, enn akkuratt hvor den kommer ifra ? .. eller er jeg helt ute å kjører nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt av forhandlere at de sier at en Japan Tele er akkurat lik en USA Tele, mens en Mexico ville skille seg ut (negativt selvsagt)

Det burde jo stemme det DE sier, for ellers kunne de jo anbefale meg en USA Tele til 14 tusen og tjene grovt framfor å selge meg en Japan Tele til 7-8... Med på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.