Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Røramp max kr. 5000 til DBZ Bolero - Blues/rock


Muffinman

Anbefalte innlegg

Etter litt research bl.a. i denne tråden faller gitarvalget på DBZ Bolero FM, og da trenger jeg en amp. Jeg kommer til å spille alt fra litt hårete blues via rock og muligens noe metal.

Skal absolutt ha noe rørdrevet. Så til flaskehalsen: Budsjettet er max kr. 5000. Det betyr at jeg kan velge mellom å kjøpe noe brukt, eller et nytt eksemplar av de aller minste rørcomboene. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg en JCM2000 DSL201 eller 401, men de er ikke lette å komme over for tiden. Jeg er i tenkeboksen på om jeg skal bruke tid på å lete opp noe bra brukt eller om jeg bare skal satse på f.eks. en ny Vox AC4TV til å begynne med. Men jeg skulle så gjerne hatt noe med to kanaler og reverb :blush:

EDIT: Skal i første omgang brukes til øving hjemme og litt spilling sammen med noen kompiser.

Noen som har tips til hva jeg har å velge i innen budsjettes rammer, eventuelt tips om noen vet om noe brukt?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet, så er de JCM800 comboene rimelig sjeldne på bruktmarkedet.

Men med den VOx'n + en reverbpedal og en billig overdrive så har du et perfekt rig til hjemmebruk! Kunne tenkt meg det selv faktisk :)

I tillegg så låter pedalreverb ofte bedre enn de som er innebygget i amp, spør du meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet, så er de JCM800 comboene rimelig sjeldne på bruktmarkedet.

Men med den VOx'n + en reverbpedal og en billig overdrive så har du et perfekt rig til hjemmebruk! Kunne tenkt meg det selv faktisk :)

I tillegg så låter pedalreverb ofte bedre enn de som er innebygget i amp, spør du meg. :)

Ligger 2 JCM 800 komboer på finn nå.. og jeg fant 4 i sverige ;) .

Men ang. Vox er det heller ikke et dårlig kjøp. Det som er problemet er at reverb i pedalformat låter rumpe om det er vreng i ampen (med mindre den er i FX-loop). Såvidt jeg vet har ikke Vox'n en FX-loop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger 2 JCM 800 komboer på finn nå.. og jeg fant 4 i sverige ;) .

Men ang. Vox er det heller ikke et dårlig kjøp. Det som er problemet er at reverb i pedalformat låter rumpe om det er vreng i ampen (med mindre den er i FX-loop). Såvidt jeg vet har ikke Vox'n en FX-loop?

Såpass? da har jeg gått glipp av litt.. :P

Isåfall ville jeg heller gått for JCM800 og en god overdrive, da får du et allsidig oppsett.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter en brukt JCM 800. Der har du alt du trenger!

Hvordan er klarlyden på disse? Jeg var veldig fornøyd med klarlyden på 201`en jeg hadde, men jeg antar at ørene er mer ukritiske nå enn de var for 10 år siden når stua var stappfull av utstyr :P

Men med den VOx'n + en reverbpedal og en billig overdrive

Vel, jeg har rett og slett null greie effekter også. Husker knapt hva jeg hadde en gang i tiden. Selv om det ser ut som dette ikke er den beste løsningen, hva kan være greie valg i så måte?

Gratulerer med valget av gitar, jeg påtar meg full credit for henvisningen til dbz :)

Da har jeg noen å skylde på om jeg plutselig skulle bli veldig misfornøyd med gitaren. Får den i hus i morgen hvis alt går etter planen. :)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.