Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspillt med Cubase, mikses med Pro tools


stene92

Anbefalte innlegg

Heihei,

Holder nå på med ett prosjekt jeg kunne tenkt meg å gitt til profesjonelle til miksing og mastring.

Men spørsmålet er som følgende:

Hva skal jeg gjøre så det blir lettest mulig å mikse det.

Er det enkleste å skru av alle kompressorer, legge på de effektene jeg vet jeg vil ha på og konvertere hvert singelt spor med markøren på samme sted?

Slik at de bare trenger å importere alle sporene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem, du, men jeg tror det er vanlig å bruke OMF- filer. Vet det er noe tull med det, så spør.

"Export" på filmenyen, velg OMF.

Hvorvidt du skal skru av/på ting, avhenger jo av om hvorvidt du vil låse det. Jeg ville ha skrudd av klang, kompressor, EQ og slikt, særlig hvis de som skal mikse er proffere enn deg. Gitarlyd ville jeg ha beholdt, hvis du bruker plugin til det. Det avhenger jo av hvor mye jobb de som skal mikse skal gjøre, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem, du, men jeg tror det er vanlig å bruke OMF- filer. Vet det er noe tull med det, så spør.

"Export" på filmenyen, velg OMF.

Hvorvidt du skal skru av/på ting, avhenger jo av om hvorvidt du vil låse det. Jeg ville ha skrudd av klang, kompressor, EQ og slikt, særlig hvis de som skal mikse er proffere enn deg. Gitarlyd ville jeg ha beholdt, hvis du bruker plugin til det. Det avhenger jo av hvor mye jobb de som skal mikse skal gjøre, også.

Okei, så OMF funker til protools også ja :)

Var noen andre programmer som det ikke funket med OMF..

Men da er den grei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt det, det er ikke problemfritt, og spør de som skal ha filene, men Protools leser OMF i utgangspunktet. Men det aldri så enkelt som i reklamen.

Javell.. Det er kjekt å vite,

Er en liten stund til innspillingen er ferdig altså.

Får ta kontakt med studioet å spøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bounce hvert enkelt spor som en egen audiofil, det er det aller enkleste. :)

Dersom jeg skulle ha mikset en sang, ville jeg aller helst bare hatt råmaterialet - uten effekter, kompressorer og EQ. Da har du frie hender. :)

Så kan du heller insistere på å godkjenne all effektbruk i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omf er det enkleste når det funker

har hatt litt problemer med at ikke alt havner på riktig sted, det er stress

i nye cubase er det jo batch-export, så da er det ikke noe stress å eksportere alle sporene samtidig

Send filer uten noen fx, eq, kompressor osv, men legg ved en referansemiks som ligner på det du vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.