Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Michael Manring - Bassisten over alle bassister?


The Euphor

Anbefalte innlegg

Ja, her sitter jeg og tenker litt på Michael Manring. Jeg husker godt alt styret rundt plata Thonk som kom en gang tidlig på nittitallet. Ingen av oss hadde hørt den, men mange artiklerstod på trykk om denne godsaken. At gitarister som Steve Morse og Alex Skolnik hjalp selvfølgelig litt på stemningen, men denne bassisten skulle være det alle hadde letet etter.

Ble så engasjert nå at jeg fant “Music for Armchair Funambulists” (Ikke fra Thonk!). Skal lytte til den umiddelbart, gikk bare så tregt med nedlasting. Her er noe som står om den låta:

MICHAEL'S NOTES

“Music for Armchair Funambulists” is the piece that necessitated the creation of the Hyperbass. I originally wrote it on my Musicman Stingray fretless

, performing all the tuning changes by turning the tuning keys while playing. I got pretty good at this and performed the piece live a few times, but realized that the monitoring situation is often so poor in a live concert situation that it’s very difficult to hear if you’ve gotten a string quite in tune or not. I wanted a faster, more reliable and more flexible system for changing tunings while playing, so I spoke to Joe Zon about it and we came up with the Hyperbass. Having the Hyperbass made playing “Music for Armchair Funambulists” a real joy and inspired me to write other pieces using re-tunings.

Og her sitter jeg fortsatt. Blodsikker på at jeg har den plata i samlinga et sted. Hva synes nærværende bassister om denne duden?

Pust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.