Web Analytics
Jump to content

Fulcrum tremolo.

Ghostclad
 Share

Recommended Posts

Hei allihopa. Jeg har nylig kjøpt en gitar som visstnok skal ha et "fulcrum tremolo system." Men, vib-arma manglet, så jeg har laget en selv. Men, jeg er noe usikker på hvordan jeg skal avslutte mot "bridgen". Jeg har jo gjenget opp stanga, den skrus selvfølgelig ned i gitaren, men skal jeg i tillegg ha en "skive" av noe slag som ligger an mot plata som selve systemet sitter i? OK, dette ble kanskje noe klønete forklart, men dersom noen skjønner hvor jeg vil og som kanskje har verdifull "know-how", kanskje tilogmed nærbilder av et slikt system - del gjerne deres visdom med oss ulærde...

Terje

Arma fulgte ikke med. Han jeg kjøpte hornet av hadde heller ikke fått med vib-arma når han kjøpte brukt. Men det kan da neppe være en umulighet å lage en selv som funker, dvs. jeg har laget arma, men er noe usikker på hvordan man overfører "vibben" til tremolosystemet. I plata som "fjæringa" er opplagra i er det et frihull, men det må jo være plata som skal settes i bevegelse, og ikke selve gitaren...? Eller er jeg helt på jordet. Som dere kanskje skjønner, på tross av mine snart 16 år som el-gitarspiller så har jeg aldri spilt på annet enn Gibson og Gibson-kopier.

Bare for å fullføre info-strømmen her, det dreier seg om en Danelectro Innuende. Jeg har (selvfølgelig) sendt en forespørsel til Danelectro pr mail, uten respons. Derfor setter jeg min lit til alle dere brukere av Gitar Norge, som forøvrig er ei kjempeside. Takk til "gründeren(e)".

Terje.

Beklager kamerat. Jeg har ikke vært borti dette før. Har trossalt ikke så mange års erfaring heller.

Vi får håpe at det er noen her som vet/kan litt om akkurat dette.

Håper du får "armen" din i orden ;-)

• 11 years later...

Vi får tro han har fått ordnet det, han har ihvertfall ikke vært pålogget for å se om det har kommet flere forslag på over 11 år...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.