Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Håndbygd Texas Vibe


tommynor

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt unik rør-combo (4x12)[Edit: 4x10 altså] bygd av Odd Harald Setså i Finneidfjord. Så vidt jeg vet er den bygd som en bassman. Den er trekt i mørkebrunt skinn og preget med lærdekorasjoner i texas-stil (longhorns, kaktuser osv.). Jeg har etterhvert innsett at jeg trenger en mindre amp (mindre effekt). Derfor vurdere jeg å selge den. Men: Hvordan i all verden skal man prise noe sånt? Er det i det hele tatt interesse for sånne ting på bruktmarkedet? Hvor er det lurt å legge den ut for salg?

NB! Dette er på ingen måte en annonse. Jeg trenger bare noen tips fra forstå-seg-påere.

Endret av tommynor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ga du for den? det kan jo være et utgangspunkt for pris.

Jeg gav 17000 for 10 år siden. Jeg synes det er vanskelig å bestemme hvor mye den har tapt seg i verdi. (om den i det hele tatt har tapt seg). Den er forøvrig nyoverhalt.

Endret av tommynor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men jeg vil tippe du kan få mellom 6-8000 kroner for den, om den ser bra ut, låter bra og er i god stand.

Men man skal ikke si ting for sikkert med ting av denne typen. Kan hende den rett og slett ikke selger en gang, da folk ikke vet hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke du poste et bilde da?

Og gjerne spesifikasjoner som antall watt, hvilke rør som sitter i den ol.

Jeg har dessverre ikke bilder (eller ampen) tilgjengelig, men kommer tilbake med bilder om et par dager eller noe sånt. (Den kan skimtes til venstre her: http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=190182884&albumID=113558&imageID=13302327

Endret av tommynor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er garantert et fantastisk bra instrument! Utvilsomt vel så bra som dyre håndlagte saker fra USA. Desverre har ikke norske produkter, uansett hvor dyp en garage de kommer fra, samme cred.

Så lenge du ikke kan vise til en kjent gitarist som benytter samme modell må du sannsynligvis selge for under verdien av hva den egentlig er verdt. Du bør lage en slags produktmappe, med bilder og beskrivelse, så treffer du kanskje på en som er på jakt etter noe med særpreg og som setter pris på håndlaget kvalitet.

Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om den er basert på en kjent kombo? Har den samme layout? Lyden i forhold til orginalen? Hvilke rør sitter i den?

Jeg skrev Tube amp, men glemte Doctor. Tube Amp Doctor skal det være.

Den er vel basert på Fender Bassman så vidt jeg vet.

Endret av tommynor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er garantert et fantastisk bra instrument! Utvilsomt vel så bra som dyre håndlagte saker fra USA. Desverre har ikke norske produkter, uansett hvor dyp en garage de kommer fra, samme cred.

Så lenge du ikke kan vise til en kjent gitarist som benytter samme modell må du sannsynligvis selge for under verdien av hva den egentlig er verdt. Du bør lage en slags produktmappe, med bilder og beskrivelse, så treffer du kanskje på en som er på jakt etter noe med særpreg og som setter pris på håndlaget kvalitet.

Ebay?

Jepp, det ER en fantastisk amp og jeg selger den ikke billig. Da beholder jeg den heller. Den har vært med meg i store deler av mitt gitarliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.