Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Megadeth!


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første gang jeg er enig med deg i noe, emperoar:D  

MEtallica har rett og slett bedre låter. Det er vel ikke noe tvil om det?

Jepp. Megadeth har mye som Metallica ikke har, men Metallica er [sensurert] meg bedre.

Ikke for å være frekk men akkurat det der misliker jeg. Jeg synes at det eneste metallica klarte og lage var Kill em all, Megadeth er mye mer thrash enn Metallica, og de har også klart og holde stilen sin lengere. Og det om at Megadeth mangler mye som metallica har, hva faen skulle det ha hvert? Alle gitaristene som har spillt i Megadeth har spillt bedre enn både James og Kirk, og Lars, hva er så bra med en trommis som sannsynligvis ikke vet hva paradiddler er en gang. Hva er så bra med Metallica. Det eneste som var heavy med metallica etter at Cliff døde var Jason Newsted.

Og jeg vil også vite hvilke låter som skal match'e opp til Megadeth, får jeg vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, inviduelt sett er kanskje ikke metallica like dyktige som megadeth.

Men de har fått noe som ikke mustain & co har , nemlig en sentral plass i rockens historie. Det er ikke tilfeldig. Metallica har hatt innflytelse langt ut over megadeth, kanskje nettopp fordi de ikke har "holdt stilen", som du sier dine favoritter har vært så flinke til.

De har klart det kunststykket å få tilhengere og respekt både i underground scenen, og hos det større publikum. Det at låter som Enter Sandman, One eller St. Anger har blitt store radiohits, sier sitt.

Metallica har skapt legendariske album som Master of Puppets og Black Album. Og ikke minst: De har hatt enorm påvirkning på musikkverdenen, enten man liker det eller ei. Hvor mange gitarister har vel ikke startet på grunn av metallica? Spør for eksempel Fridtjof Nilsen i Span, eller jazzgitarist Thomas Dahl. Eller meg, for den saks skyld:D Det eneste vi har til felles, er vel det at vi begynte å spille gitar for å lære oss Metallica-riff. Og det er mange med oss.

Altså, når det gjelder musikk kan man mene så mangt. Det er selvsagt både lov og naturlig å synes at Megadeth, eller garasjebandet nede i gata for den saks skyld, har bedre låter enn Metallica. Det eneste som er sikkert, er at Metallica har spilt seg inn i musikkhistorien, og det har ikke Megadeth. Så kan man like det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at Metallica er/blir et legendarisk band. De er bra!

Men de er pop...trashband skal ikke være pop. :) (Du hører faktisk at de er mainstream band på de siste albumene)

Men synes fortsatt megadeth er mye bedre. De Gamle albumene var skikkelig trash, sammtidig somde nyere låter mer moderne, men fortsatt skikkelig trash.

Hovedgrunnen er Mustain....vokalmessig. Han har trippel så bra stemme som hetfield

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Første gang jeg er enig med deg i noe' date=' emperoar:D

MEtallica har rett og slett bedre låter. Det er vel ikke noe tvil om det?[/quote']

Jepp. Megadeth har mye som Metallica ikke har, men Metallica er [sensurert] meg bedre.

Ikke for å være frekk men akkurat det der misliker jeg. Jeg synes at det eneste metallica klarte og lage var Kill em all, Megadeth er mye mer thrash enn Metallica, og de har også klart og holde stilen sin lengere. Og det om at Megadeth mangler mye som metallica har, hva [sensurert] skulle det ha hvert? Alle gitaristene som har spillt i Megadeth har spillt bedre enn både James og Kirk, og Lars, hva er så bra med en trommis som sannsynligvis ikke vet hva paradiddler er en gang. Hva er så bra med Metallica. Det eneste som var heavy med metallica etter at Cliff døde var Jason Newsted.

Og jeg vil også vite hvilke låter som skal match'e opp til Megadeth, får jeg vite det?

Din kjøttnisse. Ja _du_ synes det, ikke jeg. Metallica er og vil alltid være et band som gir faen i hva andre mener. De er ikke et fan-band i den forstand at de lager musikk for fansen. De har baller og prøver alltid noe nytt. Ikke som Megadeth. "We're gonna listen more to our fans and play something heavy again".

Gitaristene Megadeth har hatt, er vel "bedre" i den forstand at de er mer tekniske. Men ikke svarten om de har laget noe legendarisk i Master Of Puppets-stil. Og jeg driter en lang en i slike Vai-folk som klager på soloene til Kirk. Jeg liker dem, de er soloer som klistrer seg til hjernen. Samme gjelder riffene til James(verdens beste rytmegitarist). Bah..Nå er det usammenhengengende. Poenget er at Megadeth ikke er i nærheten av Metallica i mine øyne og ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Hvorfor kan ikke du bare holde deg langt unna alt som har med metal å gjøre? Du vet ikke en drit om det, og du hører ei på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Black Album hadde Metallica så mye penger at de kunne simpelthen gjøre hva de ville. Uheldigvis ga de ut flaue utgivelser etter dette. Etter min mening gikk alt galt etter at Cliff døde. Ta f.eks. ...and justice for all. For det første er produksjonen ELENDIG! Og for det andre inneholder albumet mang et dødpunkt. Låtene Blackened, One, Harvester Of Sorrow, To Live Is To Die (og kanskje låta and justice) er de eneste godlåtene på den plata. Nok om det...

Ok, Master Of Puppets er og blir et mesterverk (etter Reign In Blood SÅ KLART), og danker ut Megadeth's utgivelser. MEN, Samler du alle låtene til Megadeth og Metallica i to bokser, så er Megadeths låter langt bedre sammenlagt.

Anyways, de eneste som har greid og holde koken (haha) av alle thrash bandene er Slayer og Anthrax likevel, så det så!

PS! Sjekk ut VH1's Megadeth Behind The Music. Byr på masse great fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at Metallica er/blir et legendarisk band. De er bra!

Men de er pop...trashband skal ikke være pop. :) (Du hører faktisk at de er mainstream band på de siste albumene)

Men synes fortsatt megadeth er mye bedre. De Gamle albumene var skikkelig trash' date=' sammtidig somde nyere låter mer moderne, men fortsatt skikkelig trash.

Hovedgrunnen er Mustain....vokalmessig. Han har trippel så bra stemme som hetfield[/quote']

Det finnes en gud. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Fatter ikke at noen kan skrive at Mustaine har bedre stemme enn Hetfield. Han har den mest masete stemmen jeg har vært borti. Han mumler og maser. Bare hør på Rud Awakening-dvd-en, SYYYYKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at stemmen til Mustaine er mer metal enn stemmen til Hetfield, lytt til garage inc*, hetfield kan få synge country. Men noen metal vocalist er han ikke. Jeg har ikke noe imot hva du mener, men dette er min mening og jeg legger ikke mer til i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for det andre inneholder albumet mang et dødpunkt. Låtene Blackened' date=' One, Harvester Of Sorrow, To Live Is To Die (og kanskje låta and justice) er de eneste godlåtene på den plata.[/quote']

der må eg nok sei meg grundig ueinig. justice er etter mi meining den beste plata metallica har gjort. Det er utvilsomt den hardaste, tyngste og mørkaste plata dei har laga. kan vera einig i at produksjonen kunne vore betre, men vil ikkje slakta den som alle andre gjer.

Anyways' date=' de eneste som har greid og holde koken (haha) av alle thrash bandene er Slayer og Anthrax likevel, så det så![/quote']

sant nok. metallica spelar ikkje trash lenger. det har dei ikkje gjort på 20 år.

15. oktober!!! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av metallica sine skiver, holder jeg vel alle likt untatt st.anger og kil em all. De skiller seg helt klart negativt ut.

Digger the loads, utrolig mye groovy saker der...Låter som king nothing og ronnie kicker seriøst ass, spør du meg. Og det er også nydelige ballader der, som unforgiven 2 og mama said.

St. Anger er ingen bra skive, men jeg synes den er kul. Det er sinnsykt kult at gutta er i den posisjonen at de kan gjøre hva de vil. Tenk deg at du har en av verdens beste producere, og at du setter deg ned og sier: "Nå har jeg litt lyst til å gi ut en skive som høres ut som den er tatt opp med en minidiscmic i garasjen."

Og så gjør du det. Sier ikke at det skaper god musikk, men jeg synes det er morsomt gjort.

Jeg hører veldig sjelden på metallica i dag, og min musikksmak har utviklet seg i en helt annen retning. Men jeg vet fortsatt å verdsette det jeg synes er bra låter. Og dem har Metallica mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.