Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektloopen på 6505


Konnis

Anbefalte innlegg

Testa for første gang effektsløyfa på 6505 i dag. Det som er i loopen er en EHX Small Stone og en TC Electronics Nova Repeater.

Har en footswitch merket med "channel/loop" som bytter kanal, og "boost" som skrur på loopen.

Men det jeg merket, var at jeg fikk mer støy og ekstremt muddy/innestengt/trang lyd da jeg aktiverte loopen. Diskant ble kutta og lyden ble generelt ikke særlig god. Er det noe feil? Er det noen knotter jeg kan skru på for å fikse lyden litt? Er loopen så "dårlig"? Er det pedalene? Strømforsyning? Kablene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det. Var ikke så ille lydforandring da.

Prøver meg med bare delaypedalen i loopen på riktig måte nå, virker helt greit, men det er to ting som bekymrer meg.

- Delaylyden er svært svak (sannsynligvis fordi jeg har putta kabelen i FX loop-inngangen på pedalen framfor den vanlige inputen)

- Det er en konstant piping (se for deg at du koker vann og at det tyter ut av tuten) når loopen er aktivert. Hva skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe i manualen om det er seriell eller paralell effects loop.

alt som står i manualen er:

Effects Send/Effects Return:

Signals are supplied to outboard effects or signal processing units by patching from the EFFECTS SEND

[20] output into the outboard unit(s) and back into the EFFECTS RETURN [21] input using shielded cable

with 1/4" phono jacks. Only non-gain effects devices (chorus, reverb, delay, etc.) should be used in

the effects loop. Remote (on/off ) selection of outboard effects devices can be achieved using the 6505

footswitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe i manualen om det er seriell eller paralell effects loop.

alt som står i manualen er:

Effects Send/Effects Return:

Signals are supplied to outboard effects or signal processing units by patching from the EFFECTS SEND

[20] output into the outboard unit(s) and back into the EFFECTS RETURN [21] input using shielded cable

with 1/4" phono jacks. Only non-gain effects devices (chorus, reverb, delay, etc.) should be used in

the effects loop. Remote (on/off ) selection of outboard effects devices can be achieved using the 6505

footswitch.

Seriesløyfe.

Er det paralell er det selvsagt en mikskontroll :)

Som jeg skrev et i småprat eller hvor det var: Sløyfa på 5150/6505 er ikke så veldig bra, men det er ikke så uvanlig på den type amper.

5150loopen er forresten instrument-level, er det sikkert på 6505 og..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart det skal være forskjell i kvalitet på dem jeg og.

Tror det blir å bare kjøre litt delay til solobruk da, ass.. likte ikke den støyen.

Tipper dette gjelder rack-effekter a la G-Major også? Eller er det et større problem med enkeltpedaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde du å koble inn på "vanlig input" på delayen? hvis ampen gir ut instrument-nivå bør du ikke bruke en inngang som vil ha linjenivå.

for å fikse pipingen kan du prøve å bruke kortere og bedre kabler og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ampene har ekstrem gain, og tilfører du mer gain vha en boks i loopen kan det bli for mye. Prøv loopen uten noen boks, bare en kabel. Hvis det ikke er noe rart som skjer da så er iallefall ampen din ok. I så fall kan du begynne å eksperimentere med hva som kan gå i loopen før du får problemer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.