Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez hals + Strat kropp = ?

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt på forum verdenover og fått med meg at å plassere en ibanez hals i en stratkropp er noen som går ann. Med litt jobb av og til da selvfølgelig, men det jeg er på jakt etter er egentlig om det er noen på forumet her som har noen erfaringer eller råd å komme med i forhold til å få det til!

Har fått med meg at RG halsene som har 24bånd må kuttes til så det mest ideelle er en hals fra S serien siden de er 22bånds, men hva med disse AANJ halsene? Er det mye arbeid med de?

Fyr løs med info om du har noe å by på :) Har en stratkropp liggende, så dette hadde vært spennende å prøve !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En AANJ hals vil jeg tro krever mye arbeid for å få tilpasset. Halser av den eldre typen (selv de med 24 bånd) passer rett inn på en strat. Dersom halsen har 24 bånd må du kanskje kappe av de to øverste bånda om de kommer i konflikt med plekterbrett/mikrofon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En AANJ hals vil jeg tro krever mye arbeid for å få tilpasset. Halser av den eldre typen (selv de med 24 bånd) passer rett inn på en strat. Dersom halsen har 24 bånd må du kanskje kappe av de to øverste bånda om de kommer i konflikt med plekterbrett/mikrofon.

Men i forhold til lengden på halsen så vil dette la seg gjøre ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to siste bånda er overhengende, det vil ikke endre posisjonen på halsen. Finnes flere eksempler på at folk har kappet av to bånd og brukt de på stratkropper. Tar forbehold om at det kan forekomme individuelle forskjeller på stratkropper, men det har vært gjort før, så det bør gå greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Av sånn pakker så trur jeg den her er ganske ålreit: https://evenstadmusikk.no/squier/1135536/squier-stratocaster-hss-pack-brown-sunburst-gig-bag-15g Jeg har brukt en Squier strat litt, og den er jo heilt OK inn i en forsterker. God gitar mtp pris. Mi erfaring som tenåring var at vibratoarma var mer enn nok artig til å veie opp for at gitaren blir ustemt litt kjappere, hehe. Forstkereren er heilt OK til soverommet også. Følger i tillegg med 3 måneder Fender Play, noe on-line gitarlæringsgreier som visstnok er bra. (For effekter og sånn moro, så er en brukt Zoom MS, f.eks. Zoom MS-50G et kjempekjøp. Den har ikke den vakreste gjenklangen i verden eller noe sånt, men den har litt av alt, så får man eksperimentert. Men det kan kanskje vente til neste jul.)
    • Da er nok Gjøvik (Musikkhandel og 4Sound) og Oslo (Gitarhuset, Hornaas og 4Sound) alternativene. Men, ikke ta det for gitt at de har så store utvalget inne i butikkene.    Har for øvrig god erfaring med Evenstad - om "netthandel" er et alternativ.
    • Eg har jo nettopp avrunda ein annen tråd med restaurering av ein 74 deluxe, trur ikkje eg reposter den her, men eg har parallelt bytta pickups og gnikka litt på ein 05’ Standard. Fin farge, men merkelig treverk under... mye flammer i eine delen, mykje mindre på andre sida. Uansett, har fått i eit sett med DiMarzio (ToneZone ved stolen og ein PAF-ish ved halsen, litt usikker på modell, kan vere DP103). Har satt på eit sett med 009-042 (brukar vanligvis 011-050) så her kjenner eg det begynnar å blafre i hockeysveisen 🤘🏻😎🤘🏻
    • Det finnes ingen musikkforretninger på Hadeland lenger, må nok til Hønefoss, Gjøvik, Strømmen e.l. 🙂
    • Affinity, en billig kabel og en OK forsterker, så kommer man veldig langt! Mye bedre utgangspunkt
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.