Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera


ErlendB

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er da ikke noe spesielt å utsette på Behringer-pedalene? Helt kurante pedaler til en fortreffelig pris :)

Sorry for off-topic.

:lol: Til og med støyfjernings-pedalen til behringer støyer :D

sorry for off-topic ja... men jo, ble nesten keen på en sånn bugera jeg å ! :D too bad jeg bare har 1x12 cab, og tør ikke å kjøre en 120watter på ett så lite cab :P

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 6260-212 (som forøvrig ligger ute til bytte i kjøp- og salg-forumet) som jeg liker lyden av. Litt krass topp kanskje, men min er jo en kombo og elementene er nok ikke akkurat cream of the crop. Har spilt inn et veldig kort lydklipp der jeg sendte signalet fra effektsløya, inn i lydkortet mitt og gjennom en kabinettsimulering. Syns ikke det låter gæli! Bare synd det er så enormt mange watt, hadde vært mer enn fornøyd med 15 liksom, haha.

http://www.4shared.com/file/192621906/b9d9f7f3/Bugera_impulse.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howdy.. Jeg har akkurat fått en 6262 i huset, koblet opp mot en Morgan (ikke le) 4x12 kabinett med v30 elementer..

Og jeg sitter å smiler fra øre-til-øre.. Dette spiller helt fantastisk rått, og for ikke å snakke om en meget pen clean kanal som har en egen crunsh tast.. Ut fra det rent kosmetiske så ser den dønn solid ut. Ikke noe plast skit her nei. Metall luftegittere, metall hjørner, metall Logo, metall lufte gitter på toppen, metall footswitch.. Føles og ser ut som en high end amp.. MEN det vet vil jo alle at den ikke er, ut fra mange neagtive meldinger på nettet så er feilraten høy. Men tatt i betraktning av prisen så er det helt utrolig rått utstyr. Lyden er det i hvert fall ikke no gæli med.. Regner med det sitter en bunke "skrap-opp-fra-gulvet" rør i denne, så det skal bli spennede å bytte ut hele hurven til noen skikkelig kvalitetsrør..

Skal man ha seg et råskinn av en high gain amp, og ikke har all verdens av kroner så vil jeg anbefale denne på det varmeste..

NB: kjøp den ny i Norge, og du har 5 års reklamasjon.. Kan være godt å ta med seg med tanke på all den pepper`n Bugera får for kvaliteten :-) KONGE-AMP :D:lol::D

Edit:

Downsides: Alt for mange watt, som nevnt tidligere. Med volum på 2, så spiller det så satans høyt at det gjør vondt. Attunator er nok tingen her.. :D

Ingen av pot`ene er festet mekanisk til fronten, dette betyr at vakkelkontakt vil komme i loddepunktene. Men dette kan lett løses om man er litt nevenyttig.

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av årsakene til feil ved disse ampene ser ut til å skyldes bruk av kontakter av

relativt dårlig kvalitet. Jeg har ikke åpnet min enda, men har hatt den tvilsomme gleden av

å serve div kina-elektronikk gjennom noen år, og jeg kjenner godt til deres utbredte bruk av elendige kontakter..( og tidvis særs dårlig loddepunkter)

For den som ikke har alt for mange tommeltotter, og en god loddebolt er vel dette noe å vurdere:

http://www.youtube.com/watch?v=4qGX3sW2GyU&feature=related

NB: Ikke gjør dette om du har salgspapirer på ampen.. La den heller dø, og send den inn for service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har den andre gitaristen i bandet mitt kjøpt en 6260. Han ville prøve å komme nær en 6505 på budsjett. Etter min mening klarer ikke Bugeraen det. Den mangler ballene og brutaliteten til 6505 og det skikkelige bunndraget. Bugeraeren er derimot klar og en clean som er bedre en 6505. Men jeg ble faktisk litt skuffet etter å ha lest så mye bra om den på nett. Dette er jo 1 testrun , men skulle jeg valgt mellom fake eller the "real thing" så er valget enkelt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den andre gitaristen i bandet mitt kjøpt en 6260. Han ville prøve å komme nær en 6505 på budsjett. Etter min mening klarer ikke Bugeraen det. Den mangler ballene og brutaliteten til 6505 og det skikkelige bunndraget. Bugeraeren er derimot klar og en clean som er bedre en 6505. Men jeg ble faktisk litt skuffet etter å ha lest så mye bra om den på nett. Dette er jo 1 testrun , men skulle jeg valgt mellom fake eller the "real thing" så er valget enkelt,

Husker jeg ikke helt feil, så er 6260 kopiert etter 5150 og 6262 er etter 6505. Ikke dermed sagt at 6262 er identisk med 6505 av den grunn :unsure: Som nevnt før i denne tråden, så har jeg en 6262 og er etter litt fikling er jeg svært godt fornøyd med ampen. Men den krever sitt kabinett. Jeg har en 1936L og ampen låter ikke så bra på denne, har også 2 stk Morgan 4x12 med forskjellig elementer. Bugeran trives best på kabinettet med V30..

Uansett, så er det jaggu mye lyd for en billig penge. Tar kompisen din bryet med å sjekke at ampen er modifisert, dvs klippe vekk kontakter og lodde kabler direkte internt, så burde ampen vare en god stund også..

PS: dersom han kjøpte ampen brukt, bør han sjeke hvilke utg.rør som står i.. Den kan ha enten 6L6 eller EL 34, og dette vil nok påvirke lyden endel.. For ikke å snakkes om å sjekke bias, på min var den faktisk litt ute å kjøre (litt lav bias)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.