Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva sier man til en lydmann?


petterhumm

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste spillesteder har gjerne en backline som de sikkert kan la stå på scenen for at det skal se tøft ut, hehe. Ingen her som er så store at vi vil slite med å dekke en stadionscene med det første..

Ser og at det blir mer og mer vanlig å gjemme forsterkeren blant de største bandene, Se på Maiden f.eks. og Metallica, samme gjelder for Queensryche. (Nå har jeg ikke sett Metallica på en stund, men sist var det ikke amper på scenen..)

Jeg har vertfall ikke noe behov for en forsterker på scenen lenger.

Når jeg så Metallica på Valle Hovin første gangen, så kan jeg ikke en eneste amå på scenen heller :)

Gamle bassisten i bandet mitt brukte alltid Bass POD når vi spilte live. Har ALDRi opplevd å måtte mikke opp en bassgitar og aldri hørt om folk som gjør det.

Har vært et par tilfeller der han brukte en bassforsterker, men den og ble koblet direkte inn i PA uten oppmikking. Syns personlig at Bass POD har vært det enkleste og beste alternativet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti en lydmann som vil bruke DI på bassforsterkeren min. De vil bruke en boks de er kjent med. Nå er jeg så enkel å ha med å gjøre at jeg stoler på at lydmannen vil mitt beste, så jeg har aldri protestert. Siden jeg ikke hører det som kommer ut av PA, men scenelyden, så lever jeg i uvitenhet, og tror det låter kule. Lydmannen er som regel veldig fornøyd. :)

Koser meg uansett. Lydmann er jo luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nainai. Ikke misforstå meg. Har aldri hørt en ordenlig god bassamp før. Sier bare at jeg aldri ahr hørt noen mikke opp en bass, men det å bruke en bassforsterker på scenen har vi gjort emd gode resultater. Hva som låter best, det husker jeg ikke. Men vet ihvertfall at en Bass POD har reddet oss mange ganger og er et godt alternativ :P

Skal ikke sitte og krangle om basslyd med en bassist, det blir for dumt fra min side :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.