Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakking av stratocaster


martinkasa

Anbefalte innlegg

Man farger opp treverket med en "beis" etterfulgt av en klar pore-tetter, eller blander litt farge i en klarlakk og sprøyter den. Etter proefyller og x antall lag klarlakk, legger man en burst med en eller to dekkende og mørke lakker etter hva man synes passer. Deretter er det klarlakk igjen.

Ikke et godt førstegangsprosjekt kan jeg love deg..

Hvis du vil lære deg å lakkere kan du starte med et par rimelige spraybokser og et verdiløst objekt som ikke er helt slett. Hvis du finner ut at du har tålmodighet til å spakle, pusse, lakkere og får til et godt resultat, kan du vurdere om du vil prøve med bedre utstyr. Jeg har lakkert motorsykler o.l. med original erstatningslakk for bil med godt resultat f.eks, men nå har jeg også lakkert en hel del med sprøyte og slikt tidligere. Det de fleste ikke er helt forberedt på, er hvor utrolig mye jobb grunnarbeidet innebærer og hvor liten del av jobben selve lakkeringen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man farger opp treverket med en "beis" etterfulgt av en klar pore-tetter, eller blander litt farge i en klarlakk og sprøyter den. Etter proefyller og x antall lag klarlakk, legger man en burst med en eller to dekkende og mørke lakker etter hva man synes passer. Deretter er det klarlakk igjen.

Ikke et godt førstegangsprosjekt kan jeg love deg..

Hvis du vil lære deg å lakkere kan du starte med et par rimelige spraybokser og et verdiløst objekt som ikke er helt slett. Hvis du finner ut at du har tålmodighet til å spakle, pusse, lakkere og får til et godt resultat, kan du vurdere om du vil prøve med bedre utstyr. Jeg har lakkert motorsykler o.l. med original erstatningslakk for bil med godt resultat f.eks, men nå har jeg også lakkert en hel del med sprøyte og slikt tidligere. Det de fleste ikke er helt forberedt på, er hvor utrolig mye jobb grunnarbeidet innebærer og hvor liten del av jobben selve lakkeringen er.

Tenkte meg at det kunne bli litt vaskelig, tror jeg tar en planke, sager den halvveis som en gitar, pusser den med sandpapir og sprayer den.

Eller er det bedre om jeg bruker noe som er helt matt?

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.