Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender SRV Stratocaster


Hylo

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det er sagt så er partsos en glimrende mulighet til å få skreddersydd en gitar til egne specs uten å måtte kontakte custom shops. Kvalitetsmessig tror jeg en del deleleverandører fint klarer å matche f.eks Fender, Suhr, T.A og andre bolt-on-gitarprodusenter. Jeg har god erfaring med f.eks Musikraft. Customspecs til noen dollar over f.eks Allparts. Har i skrivende stund en deletele på vei satt sammen av Musikraft-kropp og hals. Jeg har ikke råd til å spytte ut 20k på en Fender CS, så da får jeg heller satte sammen et delebygg.

Godt å høre at du har stor tro på deleprodusenter.

Jeg tror også at det er helt OK deler å få der ute til en billig pris.

Men å tro at en delegitar til noen hundre dollar blir til en gitar som er like god som en

Fender CS, Suhr eller Tom Anderson, det hørtes litt naivt ut.

Min erfaring har ellers vært at de samme delene blir mye billigere, når de er satt sammen av en produsent, og levert som en gitar,

enn det det koster å kjøpe delene løst, for å sette sammen gitaren sjøl.

Det er morro, men ikke særlig økonomisk.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å mekke sammen er partsostrat?

Vel, mangel på tid og mangel på konsentrasjon (vil heller spille på gitaren) er vel egentlig hvorfor jeg ikke kan bygge noe. Er enkelt og greit for rastløs og vil spille istykker gitaren istedet for å føkke den opp på montering.

Men hva sier du til denne?

Er ikke så dyr heller.

Fin fin den og, men medium-jumbo frets. Mye mulig dette ikke har så sabla mye å si, men jeg føler i alle fall at det var enklere å spille med jumbo enn medium-jumbo, som Tele'n min har.

Njaaa... Jeg vil si at det er relativt stor forskjell på Tele og Strat når det gjelder lyd. Tele er "Twang" mens Strat er "Quack". Ellers enig. LP må man ha uansett, så man kan gjerne kjøpe det først som sist.

Fnis, enda mere Tele vs. Strat vs. Les Paul! Er lei av LP for øyeblikket. B)

Kjøp SRV-gitaren og bytt plekterbrett. Hvis du liker lyden og halsen er det godt nok grunn til å kjøpe gitaren, synes jeg.

HVORFOR er alle så bestemt på å skifte ut plekterbrettet? Personlig syntes jeg det plekterbrettet er awesome. :)

Men ellers er jeg rimelig enig. Lyden og halsen er faktisk hvorfor jeg har lyst på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å tro at en delegitar til noen hundre dollar blir til en gitar som er like god som en

Fender CS, Suhr eller Tom Anderson, det hørtes litt naivt ut.

Nå vrei du ganske fint på det jeg sa og da... Jeg sa ingenting om at en delegitar til noen hundre dollar er like bra som en Fender CS og de andre nevnte merkene. Jeg prater om enkeltdeler, ja, og ikke komplette gitarer. Slik feilsitering får meg til å fremstå som en, ja, naiv fjompenisse.... <_<

Når det er sagt, så ja, jeg tror at en Musikraft-hals til 400 dollar kan sammenlignes med en Fender CS-hals, men smaken er som baken (nei, ikke ræva), så når personlige preferanser kimer inn så er du hjertens velkommen til å være uenig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablabla...

Kaste tusenlapper og spare på femtiøringene?

Kjøp selvfølgelig SRV straten hvis det er den du vil ha :) Veldig god og flott gitar, og selvfølgelig lettspilt. Gitaren er i følge deg selv den perfekte gitaren :)

Drit i å bygge egen gitar eller kjøpe strat'er du egentlig ikke vil ha. Du vil ha denne, kjøp den :) Easy

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du presiserer at du likte det at den hadde jumbo frets og tykkere hals - og folk anbefaler american standard (special)-strat med slank c-profil? Makan! :lol:

Hva med å mekke sammen er partsostrat?

Må si jeg synes det er lettere festlig at folk mener ting om en gitar de aldri har hatt fingrene i... Special har både jumbo frets og "en rimelig tjukk hals" som trådstarter spør etter. (telecasteren ble med hjem, straten står igjen på Guitar Center i Chicago)

Den er nok neppe like tjukk som på SRV'en (uten at jeg vet dette, har aldri prøvd den), men det er ikke noe ibanez vi snakker om her altså. Men alt er jo opp til trådstarter, helt enig i at man skal gå for det man drømmer om, men samtidig kan man få det samme til en lavere pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er lettere festlig at folk mener ting om en gitar de aldri har hatt fingrene i... Special har både jumbo frets og "en rimelig tjukk hals" som trådstarter spør etter. (telecasteren ble med hjem, straten står igjen på Guitar Center i Chicago)

Den er nok neppe like tjukk som på SRV'en (uten at jeg vet dette, har aldri prøvd den), men det er ikke noe ibanez vi snakker om her altså. Men alt er jo opp til trådstarter, helt enig i at man skal gå for det man drømmer om, men samtidig kan man få det samme til en lavere pris?

Mye frem og tilbake her nå, ser jeg.

Men alikevel; ender nok med at jeg kjøper meg en SRV-strat, men skal nok ikke se bort ifra at det blir en gitar til (i tilegg til Strat) iløpet av vår-parten, da skattepengene kommer. Det blir vel mer eller mindre et impulskjøp, ettersom jeg ikke vet om noe annen gitar som appelerer noe særlig til meg for øyeblikket.

Og fra fugl til fisk, hvordan er Special Tele'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er lettere festlig at folk mener ting om en gitar de aldri har hatt fingrene i... Special har både jumbo frets og "en rimelig tjukk hals" som trådstarter spør etter. (telecasteren ble med hjem, straten står igjen på Guitar Center i Chicago)

Den er nok neppe like tjukk som på SRV'en (uten at jeg vet dette, har aldri prøvd den), men det er ikke noe ibanez vi snakker om her altså. Men alt er jo opp til trådstarter, helt enig i at man skal gå for det man drømmer om, men samtidig kan man få det samme til en lavere pris?

Du har helt riktig at jeg ikke har prøvd den, men ut ifra specsene så ser det ut til at det er snakk om en type Highway 1-strat med andre pickups og muligens en litt mer for-seg-gjort finish - og en Highway 1 har pr.definisjon en 'slank' hals (dagens c-profil).

Hvis din definisjon av 'rimelig tjukk hals' er en c-profil så hadde jeg likt å vite hva du vil kalle halsene på en nocaster, R7, R8 etc. ;)

Ibanez-gitarer har ikke slank hals - de har syltynne halser.

Peace, love & understanding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe i den duren en SRV-strat koster også, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Blir nok nødt til å teste ut den der.

Pengene er ikkenoe problem, forøvrig, er jo trossalt staten som gir meg gitaren (dimmepenger). :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt riktig at jeg ikke har prøvd den, men ut ifra specsene så ser det ut til at det er snakk om en type Highway 1-strat med andre pickups og muligens en litt mer for-seg-gjort finish - og en Highway 1 har pr.definisjon en 'slank' hals (dagens c-profil).

Hvis din definisjon av 'rimelig tjukk hals' er en c-profil så hadde jeg likt å vite hva du vil kalle halsene på en nocaster, R7, R8 etc. ;)

Ibanez-gitarer har ikke slank hals - de har syltynne halser.

Peace, love & understanding!

Er det sånn at alle Fenders modern-c er helt like? Slike profiler bruker vel ofte å sikte til formen mer enn størrelsen på halsen?

Jeg har i allefall prøvd noen Highway strat'er jeg syntes hadde relativt tjukk hals (type medium pluss) mens USA standard modellene (den forrige modellen i allefall) virker tynnere/mindre.

Hva som er en tykk hals er jo selvfølgelig relativt, men jeg ville sett på USA standard som medium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg USA standard halsen er litt liten. Liker å ha litt legge hånda mi rundt (ja, den kan mistolkes).

Mye mulig det er formen de sikter etter, ikke tykkelsen. Hadde vært awesome å få høre om noen faktisk har et matnyttig svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve meg igjen jeg, :P

Sitter her med tele'n, jeg synes nå den er god og chunky i halsen, tjukkere enn halsen på standard-straten. Er ikke litt mer rocke-tele dette, bra trøkk i mellomtonen på de texas-specials.

Vet ikke om du har mulighet til å komme deg på en butikk jeg, men det er vel det lureste, så får du sjekka ut gitarene med egne hender. Da slipper du å måtte høre på folk som krangler om definisjonen av "rimelig tjukk hals" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har mulighet til å komme deg på en butikk jeg, men det er vel det lureste, så får du sjekka ut gitarene med egne hender. Da slipper du å måtte høre på folk som krangler om definisjonen av "rimelig tjukk hals" :P

Har vært en god del innom forskjellige butikker i det siste. Siste var vel på mandag.

Du har et godt poeng, men trenger jo andres meninger også, da mine meninger ikke alltid er noe særlig fornuftige. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.