Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender SRV Stratocaster


Hylo

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg begynt å tenke mer i banene til en Strat istedet for en Les Paul. Og så kom jeg over denne her. KLIKK PÅ MEG!

To grunner til dette:

1.: En kompis av meg har en gammel japse-Strat liggende og jeg bestemte meg for å prøve den noen timer mellom slagene her i helgen (ja, mellom slagene betyr mellom fredag og lørdag kveld. - Da vi ikke var fulle og gode).

2.: Denne har da jumbo frets, noe jeg virkelig likte, samt at den hadde en rimelig tykk hals.

I tilegg til dette er jo SRV en stor inspirasjon, en stor pådriver og en jævla motivasjon. Man har jo selvfølgelig lyst til å spille sånn.

Klart det er mer allsidige modeller ute å går, men jeg spiller jo mye blues og bluesrock, så go figure.

Har jeg sett meg blind i dagslys på denne her?

Og til dere som syntes jeg har sett meg blind; jeg spiller Tele for faen, har jo vært blind fra dag en.

Og sånn helt på tampen, er det noen her som har/har hatt denne?

Mvh,

Lars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp en brukt USA eller Japse Strat, spesielt sistnevnte er mye gitar for penga :)

Har en japansk fra 94 selv, og jeg er rett og slett knallglad i den gitaren.

Låter bra, lettspilt, og har god og tjukk hals.. bør vel kanskje spandere på den en refret snart, men så har jeg jo slitt møkka ut av den siste 8 åra..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Les Paul du, Telen leverer det du trenger av singlecoillyder :D

Haha, jeg venta spent på et sånt svar! :D

Ellers så kommer den nye american special-straten med texas specials-pu's, og har relativt tjukk hals. Ligger på 800$ i usa, kan vel bli 8-9-10 her til lands når den kommer.

Den så VELDIG artig ut! Tjukk hals og kjekk finish. Følger dog ikke med kasse, da. Men det skal jeg alltids få krangla til meg. Noen dato på når den kommer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var kanskje den aller mest upresise ja, men samtidig den mest presise da du ikke sa noe som kunne trekkes i retning fyrstikkhals. Vanlig strat kan være så mangt.

Mitt tips er å skaffe seg en rimelig sak for så å bytte til en feitere hals om den som allerede står på ikke faller i smak (og samtidig beholde den originale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Les Paul du, Telen leverer det du trenger av singlecoillyder :D

Njaaa... Jeg vil si at det er relativt stor forskjell på Tele og Strat når det gjelder lyd. Tele er "Twang" mens Strat er "Quack". Ellers enig. LP må man ha uansett, så man kan gjerne kjøpe det først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth er bra, men stiv i prisen til å ikke ha nitrolakk syns jeg. Kan sikkert få de til å shippe til en som kan lakkere for en. Allparts har bra saker som er nitrolakkert og til en fin pris (billigere enn Warmoth). Hvis en først skal spytte i litt penger så ville jeg gått for nitrolakk. Mitt tips er GuitarMill, USACustomGuitars eller Musikraft. Musikraft kan levere det samme som Warmoth til samme pris, men med nitrolakk.

Ellers har jeg veldig delte meninger angående partsos. Hvis man kjøper en gitar for å teste ut om det er noe for en (mulig dette ikke stemmer med trådstarters baktanke ved å opprette denne tråden - men en slik følelse sitter jeg ihvertfall igjen med) så hadde jeg ikke gått for et delebygg. De er relativt vanskelig å omsette på bruktmarkedet om gitaren ikke skulle falle i smak. Da er det greiere å kjøpe en hel gitar og evt. selge denne igjen om det skulle bli behov for noe mer fancy eller om det viste seg at den typen gitar ikke hadde noe for seg.

Når det er sagt så er partsos en glimrende mulighet til å få skreddersydd en gitar til egne specs uten å måtte kontakte custom shops. Kvalitetsmessig tror jeg en del deleleverandører fint klarer å matche f.eks Fender, Suhr, T.A og andre bolt-on-gitarprodusenter. Jeg har god erfaring med f.eks Musikraft. Customspecs til noen dollar over f.eks Allparts. Har i skrivende stund en deletele på vei satt sammen av Musikraft-kropp og hals. Jeg har ikke råd til å spytte ut 20k på en Fender CS, så da får jeg heller satte sammen et delebygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.