Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gu'daen, godtfølk!


Anbefalte innlegg

Juniorer er egentlig ikke så one trick ponies som en skulle tru, er mye som kan gjøres med volum- og tonekontrollen. Her er ei coverlåta jeg spilte inn med den:

http://myrkgrav.com/...ther_cover).mp3

Dere får unnskylde spillinga mi, jeg er egentlig ikke mye til gitarist.

Trur jeg har tonekontrollen på sånn 2-3 på introen og "soloen" ved 2:46.

.... Ikke mye til gitarist..... :rolleyes: Den var god! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic-modellene fra 1990 til midten av 1993 var ganske forskjellige fra de som kom i de seinere år. Ingen pissgule innlegg i fingerbrettet, ABR-1-bru, Kluson-tunere med trykk-inn-bøssinger, riktig størrelse på hodet, ulaminert kropp (ett stykke tre), tynn kantlist i cutawayen etc. Da modellen ble utgitt var den dyrere enn Standard-modellen, fram til midten av 1993 da Gibson starta med Historic-modellene, som overtok mange av specsa fra Classic-modellen. Etter det var det gikk det bare en vei for Classicen, med laminert kropp, Nashville-bru, tjukkere hals osv. De forandra den litt til det bedre en gang på 00-tallet og ga den ABR-bru igjen, men fortsatt ganske langt fra hva modellen var i utgangspuktet.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorer er egentlig ikke så one trick ponies som en skulle tru, er mye som kan gjøres med volum- og tonekontrollen. Her er ei coverlåta jeg spilte inn med den:

http://myrkgrav.com/public/Kolabrennern_-_Eostre_(Forefather_cover).mp3

Dere får unnskylde spillinga mi, jeg er egentlig ikke mye til gitarist.

Trur jeg har tonekontrollen på sånn 2-3 på introen og "soloen" ved 2:46.

Ikke mye til gitarist nei.... Mange måter å fiske skryt på gitt :D

Var dere to, la du flere spor, eller harmonist / octaver ... what ?

Kul låt forresten B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk! Men seriøst, det er mye som kan pyntes på ved multitracking i studio. Kan ikke spille solo om det så står om liv eller død og det er intet annet enn kalde fakta. :)

Er bare meg i låta. Programmerte trommene fra bånn av, spilt inn 4 kompgitarer (2 lead, 2 rytme) og ett leadspor. Er ikke alt som stemmer overens med originalen siden det stort sett er tatt "by ear", men ikke så altfor mye gæli. Kan høre originalen her: http://www.myspace.com/forefatherfyrd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk! Men seriøst, det er mye som kan pyntes på ved multitracking i studio. Kan ikke spille solo om det så står om liv eller død og det er intet annet enn kalde fakta. :)

Joda, vet jo det. Har selv lagt 3 stemmer på en demo... Litt vanskelig å forsvare det live, men det er jo en annen sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorer er egentlig ikke så one trick ponies som en skulle tru, er mye som kan gjøres med volum- og tonekontrollen. Her er ei coverlåta jeg spilte inn med den:

http://myrkgrav.com/public/Kolabrennern_-_Eostre_(Forefather_cover).mp3

Dere får unnskylde spillinga mi, jeg er egentlig ikke mye til gitarist.

Trur jeg har tonekontrollen på sånn 2-3 på introen og "soloen" ved 2:46.

Hehe, henger meg på å skryte av spillinga di! Håper jeg får til sånt en dag :blush:

Men forresten, du snakker i at den håndlagde setter de andre til støvsamling, du må jo bare si fra om

du blir lei av junior'n din da haha.... Har du link til å få sikla på flere sånne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så meget! Jeg har jo holdt på med detta i noen år og jobber med lydteknikk og trommeprogrammering, så det skulle bare mangle at det i det minste låter kurant.

Junioren er nok ikke verdt mange kronene siden den var billig i utgangspunktet og har en relativt stygg reparasjon etter halsbruddet, så den er nok ikke verdt å kvitte seg med. Dessuten er den altfor god til at jeg vil selge den! Jeg kjøpte min fra Ishibashi i Japan, det er ganske sjeldent at disse dukker opp, men om du sjekker ofte kan det alltids hende du har flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Veit du hva, jeg har brukt omtrent et år på å finne de knottene der. Endte til slutt opp med å registrere meg på Rinkya og kjøpe fra Japan uansett om det blei jævla dyrt, ettersom knotter med polerte sølvtopper er umulig å finne med mindre du vil betale 120 dollar for Vintage Clone, som er akkurat de samme som de jeg kjøpte - Scud. Enkelt å finne slike med maskinerte/børsta sølvtopper, men det ser ikke særlig bra ut, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.