Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gu'daen, godtfølk!


Anbefalte innlegg

Eh, ja, morn.

23-årig Les Paul-fanatiker og lydtekniker fra skauområdet utafor Hønefoss som endelig har klart å forville seg over hit, går under navnet Lars til daglig. Har hørt både godt og fælt om detta forumet, så det er vel på tide at jeg sjekker det ut sjøl. Vanligvis er jeg å finne på MyLesPaul- og Vintagegitar-forumene, men dette her er vel kanskje en smule mer aktivt enn sistnevnte. Speller i et par band, Myrkgrav og Quadrivium per i dag, MySpace og sånt kan dere finne sjøl hvis dere vil høre. Å mer det er å si veit jeg ikke, men slike gitarforum handler jo mye om å skryte av utstyret sitt (eh...), så jeg får liste noen av mine gitarer da.

1990 Gibson Les Paul Classic. Denne har fått grådig med overhalinger, mest merkbart Faber ABR-1 og aluminium-tail, rustfrie stålskruer til brua, diverse relic-plastikk- og mekanikk, RS-kit og hele den greia der. For de som ikke veit det har 90-93 Classic-modellene veldig tynn hals, tenk Ibanez. Må nesten ha en gitar med ordentlig rask hals selv om man er hellbent på å stort sett bare spille Les Pauls.

DSC_6686.jpg

DSC_6676.jpg

Edwards E-LP-98LTS. Bra gitar, lettere å spelle på enn Gibsonen og låter minst like bra. Japansk sak.

DSC_6708.jpg

Epiphone Japan Les Paul Junior ltd. ed. lacquer series. Knallgitar! Ankom dessverre med knekt hode takket være vårt flotte postvesen som rett foran ansiktet på meg slapp gitaren med hodet først 2 meter rett ned i murgulvet da jeg kom og henta den. Fikk den reparert og nå speller og låter den kuler og krutt, spesielt etter jeg bytta ut pickupen til en Skatterbrane Firebrane P90.

DSC_6714.jpg

DSC_6589.jpg

Og sist men ikke minst, min definitive nummer én - Nick Morgan håndbygd Les Paul-aktig gitar. Honduras mahogni, brasiliansk rosentre, flammelønn etc. Denne er skyld i at de fleste andre av gitarene mine har begynt å samle støv.

DSC_6874.jpg

DSC_6875.jpg

DSC_6869.jpg

DSC_6862.jpg

DSC_6861.jpg

DSC_6860.jpg

Har noen andre gitarer i tillegg, men de er det ikke noen vits i å liste her. Har en Squier Telecaster jeg selger billig om noen har lyst på den, forresten. Vintage Blonde-finish og framstår som ny.

Det var det. Nå skal jeg ut og svømme i havet av tråder her.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniorer er egentlig ikke så one trick ponies som en skulle tru, er mye som kan gjøres med volum- og tonekontrollen. Her er ei coverlåta jeg spilte inn med den:

http://myrkgrav.com/public/Kolabrennern_-_Eostre_(Forefather_cover).mp3

Dere får unnskylde spillinga mi, jeg er egentlig ikke mye til gitarist.

Trur jeg har tonekontrollen på sånn 2-3 på introen og "soloen" ved 2:46.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.