Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhelter som dere kaller d


complex

Anbefalte innlegg

leo - har alt lagt meg flat på det der... Det med danseband og rap var bare overdrevne forsøk på å poengtere min rett til å mene noe med fargerikt språk, og siden kommunikasjon er en toveisprossess ser jeg på forsøket som halvveis mislykket.

Poenget :

Jeg respekterer deres musikksmak, bare dere respketerer min rett til å ha min <--- mer konkret får du det ikke.

Er forøverig i 45 år gammel (minus ett par-tre over tyve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

(prøver meg på å være fargerik igjen)

et sitat ifra en meget god venn av meg :

"Det er et etablert faktum at det de fleste (merk : det klare flertall) mener er bra er bra, hvorfor har det seg da sånn at jeg oftest liker noe annet enn det de andre liker?"

(Tatt ut ifra en diskusjon om elitære meninger knyttet til populærfilm vs. kunstfilm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Det er vanskelig å si om en gitarist spiller fra sjelen eller ei, for man kan jo ikke se hva melodiene betyr for artistene. Man kan høre om en melodi er følelsesladet, men abstrakte ting som musikk blir oppfattet forskjellig uansett hvor mye man snur og vender på det.. Malmsteen kan gå å henge seg i stringtrusa si! hohohoh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Mulig låtene til malmsteen ikkje høres så veldig *følelsesladet* i mine ører. Men eg vet ingenting om malmsteen feller en tåre når han sitter å spiller fordi han synes det som kommer ut er så vakkert og en så stor del av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i det aller meste du sier, katarsis, bortsett fra den delen om danseband. Altså: Dansebandmusikk, er trolig den musikk jeg fordrar minst, til og med over malmsten. Jeg ser på meg selv som en særdeles tolerant musikklytter og hører på det meste. Blant mine favoritter finner man både jazz, metal, pop, funk, soul, rap, klassisk, rock, you name it. Alt bortsett fra dansband. Ok, innrømmer gjerne at jeg har spilt Blue Hawai på julebord med FB-bandet. Men det hindrer meg ikke i å synes at musikken er forfærdelig. Ja, den kan vel bare måle seg med tysk ompa-musikk.

Så var det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså at musikk ikke er en individuell ting, og at det finnes et fasitsvar på hva som er god og dårlig musikk?

Hvis svaret er knyttet til mine meninger om Vai og Satch (og de andre personlige meningene) er det greit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil at Vai er en sinnsyk go gitarist' date=' men jeg kan bare ikke fordra de fleste av sangene hans. Blir rett og slett for slitsomt å høre på. Petrucci derimot spiller hellige toner på gitaren og lager fantastiske sanger som får følelsene i meg til å bobble over.quote']

Fullstendig enig, Petrucci skriver fantastisk kule riff, bare hør på Metropolis pt. 2, og han lager sinnsykt kule soloer. Vil ikke si at det er like mye følelse i alle, men de er i det minste kule å høre på (og ikke minst se på). Vai, er et teknisk geni, ligner på en kald systematiker fra tyskland, som kan teori og teknikk, men sopm virker musikalsk invalid. Han lirer konstant av seg det ene Malmsteen-licket etter det andre, og legger til noen grimaser innimellom. Vill ikke si at noen av dem har noe særlig å lære, men jeg setter Petrucci garrantert høyest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det samme som deg, gnome, intill jeg lasta ned denne whispering a prayer. Å si at han virker musikalsk invalid på den, tror jeg du sier mest for å provosere....Det er jo ingen tvil om at mannen legger mye følelser i den låta.

Når det gjelder petrucci er jeg enig i at han har lagd masse kule riff. Men liker ikke spillinga hans forøvrig, og etter at jeg så ham i oslo fikk jeg fullstendig avsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes akkurat det motsatte som gnome. Petrucci har ikke en feel i gitaren om han så hadde blitt trua på livet. Det er så klinisk og sterilt at det er til å bli kvalm av .. Bare tanken på at han har spilt på John and Theresas Solo Spot bør jo sende allle LØPENDE vekk fra soloene hans ...

Han har lagd noen kule riff , (selvom de blir litt ensformige etterhvert;P) og spiller dem kult , men gitarhelt .. NOPE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være så ærlig å innrømme at solo spoten på Live Scenes er et av Petruccis få svakere øyeblikk, men han har mer enn gjort opp for seg som improviserende sologitarist med "An evening with"

Skal jo også nevnes at Steve Vai tapte i en gitarduell mot Ralph Macchio (Karate Kid) i filmen Crossroads :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå til gode å se hele filmen, men har sett scenen der Vai får bank av Macchio på gitar. Vai skal ha det for selvironien sin. Kunne aldri sett for meg f.eks. Malmis (steen) gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.