Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhelter som dere kaller d


complex

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Når det kommer til følelse, så synes jeg både Vai og Satriani kommer til kort. Vai ser kanskje følesesladet ut, men musikken er kald som is. Satriani blir også alt for sjelløst for meg, noe som da kommer i stor kontrast til andre folks meninger, ettersom jeg er en stor fan av Petrucci. Mark Knopfler utstråler flere hav av varme, noe som gjør at jeg vil foretrekke ham foran Vai og Satriani hvilken som helst dag (samme hvor gubbete enkelte mener musikken er). Synes faktisk (til tross for at jeg nesten ikke kan fordra fyren) at Malmsteen var den med gitaristen med mest sjel på f.eks. G3 i Denver dvden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som havner i gruppen trådstarter nevner, er det hovedsakelig Vai jeg hører på, og han hører jeg på fordi han lager stemningsfull musikk. Han er vel i grunnen ikke noen 'gitarhelt' eller lignende som sådan for min del, så sånn sett kvalifiserer kanskje ikke svaret mitt som en gyldig del av statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vai sin musikk er kald som is er rett og slett løgn ..er enig i at satch har en tendens til å lage musikk han ikke helt legger sjela si i . Fine melodier , men man merker ikke helt sjel i det... men hører man på låter som Blood and Tears , Silence Within og ikke MINST Whispering a Prayer blir du rett og slett motbevist ..

Jeg ser på (og har alltid sett på) Petrucci som en "læregutt" , en "padawan" som har en del igjen å lære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn for deg kanskje, men musikk hører som sagt inn under smak, og smak er blandt de aller mest subjektive sakene vi har! Og det å si at Petrucci er læregutt er bare tulleball :wink: Vi har alle mer å lære, og det samme gjelder nok både Petrucci, men i akkurat like stor grad som f.eks. Vai og Satriani. Den eneste som ikke trenger å lære mer er nok Malmsteen; han sa i et intervju at han hadde oppnådd perfeksjon, og hadde ikke noe mer å strebe etter.

At jeg synes Vai og Satriani er uten sjel er og blir en subjektiv mening, og jeg holder den like høyt som at rap ikke er musikk, og at Danesband musikk er noe Satan sitter og komponerer ned i helvete, og forer til uheldige musikere som har kommet på skråplanet og mistet gehør og melodisk sans (og har fått en merkelig lyst til å synge på Nordnorsk, Trøndersk eller SVENSK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg synes Vai og Satriani er uten sjel er og blir en subjektiv mening, og jeg holder den like høyt som at rap ikke er musikk, og at Danesband musikk er noe Satan sitter og komponerer ned i helvete, og forer til uheldige musikere som har kommet på skråplanet og mistet gehør og melodisk sans (og har fått en merkelig lyst til å synge på Nordnorsk, Trøndersk eller SVENSK)

Mye enklere å bare spørre pent om noen vil gi deg juling... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann... litt feil i utforming av setning. Hvis det finnes en sjel, har selvfølgelig individene Satriani og Vai en slik en (like mye som alle andre levende vesner), det å ville banke folk fordi man mener noe annet enn dem er barneskole fakter. Jeg har tross alt ikke slengt ut slike argumenter uten grunn. Jeg har blant annet KJØPT 3 Satriani album, og hører også på Vai musikk, men dette er ikke musikk som gir meg noe, dette er sånn musikk jeg hører på for å høre på det jeg mener er teknisk brilliant musikk ifra tid til annet, men som sagt det gir meg ikke noe mer enn det. Og når musikk ikke gir meg noe blir musikken for meg sjelløs. Som Ursa sa i en annen tråd her, å diskutere musikk er en helt håpløs ting, fordi det finnes ikke rett og galt. Ja det finnes mange mennesker som elsker listepop, og skifter favorittartist etter hva som er populært, og de er happy med det, og det må jeg respektere, bare de respekterer mine meninger om deres musikk.

Og er forøverig genetisk sett 100% trønder, og prater trøndersk hjemme med familien min og når jeg er hjemme i gamlelandet (hvis det var det du siktet til) Må ha litt selvironi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk (til tross for at jeg nesten ikke kan fordra fyren) at Malmsteen var den med gitaristen med mest sjel på f.eks. G3 i Denver dvden.

HAHAHAHAHAHAHAHA (Arnold latter)

Dessuten tipper jeg at de fleste av de proffe dansebandmusikerne

spiller ræva av deg på gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de sikkert, er langt (og her snakker vi flere turer rundt kloden) ifra verdens beste gitarist, men så var det de reglene om personangrep. Når en person sier sin mening, og svaret ikke er konstruktivt, men en kommentar myntet på individet som kommer med kommentaren kan den nesten ikke taes seriøst.

Er ikke interessert i å krangle, bare ytret meningen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var ille var ditt sammendrag av dansemusikk! Som er like variert som alle andre former for musikk. Å kalle det satans verk er selvfølgelig latterlig da du godt vet at det ikke er det. Dansebandmusikere har ofte større bruk for godt gehør enn de fleste andre, med tanke på den enorme mengden materialet de innehar, så er det få som memorerer det hele. Og å uttale at band som har spillinger hver helg (som resulterer i fete instrumenter, egen buss og PA, og selv etter utlegg sitter igjen med masse penger) har mistet all sans for melodi er langt over kanten. Tross alt de som har den største tilhengerskaren av alle norske band, og i tillegg har de et publikum som er ute etter gode melodier å danse til. Det burde tale for seg selv.

Greit at du ikke liker det, men likevel ligger fakta oppe i dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal legge meg flat her hvis jeg såret noen med formuleringen, var et halvhjertet forsøk på å være fargerik og humoristisk. Jeg er ikke noen stor tilhenger av genren nei, men som jeg nevnte har jeg full respekt for at folk liker den, og praktiserer musikken, og mange av dem er i full grad proffe musikere (begge foreldrene mine dyrker musikken aktivt).

Det var ikke ment som en seriøs kommentar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du begynne å bable om personangrep når du sitter å sier at rap ikke er musikk, og at de som spiller i danseband er satt hit av satan for å plage oss....

Hjelpe meg er du gammel?

Og dessuten er det faktisk å krangle å si at Vai og Satriani mangler sjel og bla bla bla det å starte en krangel i dette forumet, har du ikke lært det til nå så har du lært det nå.

Har du hørt "Tender Surrender" av Vai?

Hvis du sier at den mangler sjel så er du bare kverulant, det tør jeg påstå.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gilmour får uttrykt seg veldig godt. Bedre enn "gitargudene" (i hvert fall i følge beste soloer gjennom alle tider... eller noe slikt). Og han har vel det vi kaller fysiske begrensninger. Tror ikke nødvendigvis mye teknisk stæsj gjør at gitaristen uttrykker seg bedre. Det er øret han bruker som er viktig. At gitaristen kan mange avanserte "triks" og er supermann kan vel heller resultere i at det står i sentrum, i stedet for det melodiøse. Det er i hvert fall mitt inntrykk...

David Gilmour var jo en av de første som benyttet seg av mye teknisk stæsj, men jeg er 100% enig i at han har mer sjel i e tone enn mange har i løpet av en karriere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil at Vai er en sinnsyk go gitarist, men jeg kan bare ikke fordra de fleste av sangene hans. Blir rett og slett for slitsomt å høre på. Petrucci derimot spiller hellige toner på gitaren og lager fantastiske sanger som får følelsene i meg til å bobble over.

Å si at Petrucci er en læregutt er jo bare über-latterlig å si. Setter Petrucci fullt på høyde med Vai. Ganske rart egentlig med tanke på at Vai har spilt gitar mye lengere en JP.

Venter forøvrig spendt på solo-albumet han holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.