Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhelter som dere kaller d


complex

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange som liker Malmsteen, Vai, Van Halen, Satrani osv.. Ser dere på disse som "technical guitar heros" eller personer som Skriver vakker instrumental musikk?

Jeg har liksom et intrykk på at folk liker de på grunn av at de er syk på gitaren. Hvis du er syk på gitaren, da trenger du ikke å være en god musiker!

Sitat jeg fant fra Joe Satriani (Total Guitar): "People that want me on the cover for being a "Technical Guitar Hero", I would say, `Please, That`s not what I do. I write songs, I believe in beautiful instrumental music and that`s my focus. If you want to ask me what sort of string I use or how many hours i practice, I`ll go trought it, but that`s not really what i do."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"du trenger ikke teknikk for å bli en god musiker , men du har så mye større sjangser til å bli det når du vet hva du driver med på instrumentet" .

Du klarer aldri å lage mer enn du klarer å tenke ut . Jeg liker ikke Vai pga at han er verdens beste teknisk , men for at han lager melodier som kommer rett fra hjertet. vai har noe veldig få andre gitarister har , alt han spiller kommer fra hjertet . Sjeldent fenomen nå for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gilmour får uttrykt seg veldig godt. Bedre enn "gitargudene" (i hvert fall i følge beste soloer gjennom alle tider... eller noe slikt). Og han har vel det vi kaller fysiske begrensninger. Tror ikke nødvendigvis mye teknisk stæsj gjør at gitaristen uttrykker seg bedre. Det er øret han bruker som er viktig. At gitaristen kan mange avanserte "triks" og er supermann kan vel heller resultere i at det står i sentrum, i stedet for det melodiøse. Det er i hvert fall mitt inntrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Det holder ikke å ha bare teknikk. Selvsagt ikke.

Men, det er jo aldri noe HINDER å ha bra teknikk. Alle ville vel vært foruten fysiske begrensninger. Hvis jeg kunne spille AKKURAT det jeg følte, tenkte og ville - tror jeg at jeg også hadde vært en bedre gitarist. Det gjelder vel alle? Jeg digger Jimi, og jeg tror ikke han hadde blitt noe dårligere selv om han hadde hatt bedre teknikk.

Men poenget er å bruke det fordi man vil noe med det. Spiller man raskt bare for å vise at man kan det, har man misforstått.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen kan det være et hinder. Noen blir hektet i øvelses-prosessen og lar skalamønsterene de bruker til å øve med forsvinne inn i fingrene , det er det jeg mener har skjedd med gitarister som Gilbert ,Malmsteen og Angelo osv .. Det er ikke bra ..

man må sette et sterkt skillle mellom kreativitet og øving ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai og Satriani er uuutrolig gode gitarister teknisk. Men det e ikkje defor eg hører så mye på de. Satriani har jo feks uuutrolig vakre melodier, samme med Vai (men liker satriani best der). Litt enig med nilsefix Angelo har eg ingenting til overs for. Lastet ned en video av han "Speed Kills" og værre gitarrunk skal man leite lenge etter. Det kan være tøft å se på til tider, men det e ikjke behagelig for øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen kan det være et hinder. Noen blir hektet i øvelses-prosessen og lar skalamønsterene de bruker til å øve med forsvinne inn i fingrene , det er det jeg mener har skjedd med gitarister som Gilbert ,Malmsteen og Angelo osv .. Det er ikke bra ..  

man må sette et sterkt skillle mellom kreativitet og øving ..

Nilsefix

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gilmour får uttrykt seg veldig godt. Bedre enn "gitargudene" (i hvert fall i følge beste soloer gjennom alle tider... eller noe slikt). Og han har vel det vi kaller fysiske begrensninger. Tror ikke nødvendigvis mye teknisk stæsj gjør at gitaristen uttrykker seg bedre. Det er øret han bruker som er viktig. At gitaristen kan mange avanserte "triks" og er supermann kan vel heller resultere i at det står i sentrum, i stedet for det melodiøse. Det er i hvert fall mitt inntrykk...

Amen, shalom og alt det der. My words exactly.

I mine ører glir soloene og melodiene til Dave bedre inn enn mye av det Vai og andre gitarhelter gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.