Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez-pedaler, 30 år gamle


Carpal67

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Jeg har noen gamle Ibanez-pedaler jeg vurderer å selge, og jeg lurer litt på hvordan interessen er for slike i disse dager.....hva kan de være verdt sånn ca?

Det ser ut som noen av disse koster skjorta og litt til enkeltvis, men jeg har aldri sett en samling som dette til salgs noen plass. Er det smartest å selge dem hver for seg kanskje?

Hvor er den eventuellt beste plassen for å avertere bort noe slikt?

CE-505 Stereo Chorus

Fl-301 Flanger

CP-835 Compressor

OD-855 Overdrive II

GE-601 Equalizer

AD-80 Analog Delay

PT-909 Phase Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk.

Jeg har noen gamle Ibanez-pedaler jeg vurderer å selge, og jeg lurer litt på hvordan interessen er for slike i disse dager.....hva kan de være verdt sånn ca?

Det ser ut som noen av disse koster skjorta og litt til enkeltvis, men jeg har aldri sett en samling som dette til salgs noen plass. Er det smartest å selge dem hver for seg kanskje?

Hvor er den eventuellt beste plassen for å avertere bort noe slikt?

CE-505 Stereo Chorus

Fl-301 Flanger

CP-835 Compressor

OD-855 Overdrive II

GE-601 Equalizer

AD-80 Analog Delay

PT-909 Phase Tone

Finnes sikkert noen eksemplarer av disse på ebay. Kan jo være en grei pekepinn på hva du kan forvente av pris.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng fra GunnarpåMo - en slik samling bør ikke splittes opp! I tillegg er det jo enklere å forholde seg til én kjøper i stedet for flere.

Aktuelle kjøpere vil være folk som er interesserte i å ta vare på de gamle pedalene og ikke "ødelegge" dem med å sette inn nye komponenter o.l. Tror nok at den følelsesmessige verdien er større for en samler enn det den økonomiske og praktiske verdien vil være for en bruker. De som er ute etter en standard overdrive-pedal vil uansett ikke kjøpe en 30 år gammel pedal som kanskje er så slitt at den kan begynne å fuske når som helst (det kan jo være litt sjarm med slike historier i etterkant, men det er ikke mye moro når lyden plutselig er borte midt i en konsert...). Jeg er ikke så hekta på vintage selv, men hvis jeg hadde vært det ville jeg kanskje ikke turt å ta med utstyret ut av huset ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er veldig viktig for trådstarter at den som kjøper er en samler med genuin interesse for å ta vare på disse i sin orginale stand, så er jeg ikke så sikker på om det lønner seg å selge samlet.

Selger en samlet, så må en nesten vente til den rette som ønsker å betale så mye for en gjeng pedaler som han kanskje ikke vil bruke samlet en gang.

Da må annonsen nå ut til ett svært publikum i allefall.

Når det gjelder verdien av disse så tror jeg de kan være betydelige... dvs. jeg har sett noen av de til salgs for 3000,- / stk, men siden jeg ikke prøvde å kjøpe de så vet jeg jo ikke om selger fikk solgt de for den prisen eller om de var seriøst overpriset.

Men jeg ville kanskje tatt meg bryet med å melde meg inn i vintagegitar.no sitt forum og spurt der.

De har litt større interesse for det som er vintage(doh) og boutique.

Jeg er forsåvidt det selv også, men jeg er ikke av typen som betaler ekstra på grunn av at ting er gammelt når det finnes gode nye alternativ... så jeg har egentlig ikke peiling på verdien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene, det gikk raskt...

Jeg har mest lyst til, som forslagene her sier, å selge dem samlet, men jeg er, som andre også påpeker, usikker på om noen vil bla opp så mye penger for noen av pedalene som kanskje aldri blir brukt.

For meg så blir det litt for dumt, og egentlig uaktuelt å selge dem rimeligere enn det reissue-utgaver og tilsvarende nye pedaler koster idag. Kanskje jeg bør høre på ordene til en kompis...."ER DU SPRØ? ALDRI SELG DEM".

Jeg koblet dem opp mellom en Les Paul og en Marshall JTM30 igår....fyttigrisen så bra de låter, hele gjengen. Chorus'en er virkelig noe for seg selv, compressoren likeså. Overdriven(Ts-808 som går til 11) har jeg brukt jevnt å trutt siden jeg kjøpte den på åttitallet....min egen lille Holy Grale(har 2stk). Flanger og phaser er egentlig ikke min greie, men er morsomme å "onanere" med sammen med litt vreng. Jeg testet tre Boss-pedaler...CE-2, CS-2 og RV-3 samtidig, og ingen av disse kommer i nærheten av sine respektive "konkurenter" fra Ibanez. PodXt'en får nok fungere som lydkort only for en stund fremover....jeg hadde rett&slett glemt ut hvor bra analogt+rør høres ut.

Kona mener pedalene likner på noe fra Teletubbies-verden, og jeg må nesten si meg enig....snålt design på den tiden.

Jeg la faktisk ikke merke til at det fantes kjøp&salg på dette forum'et, så jeg må nok mekke et "salgsprospekt" med noen bilder å legge det ut både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til at jeg beholder hele ruklet....affeksjonsverdien har øket endel de siste dagene ^_^

Anngående den populære Tube Screameren.....jeg kan ikke forstå hvorfor den rimeligste, og antagelig den mest solgte pedalen av dem alle skal ha den største samlerverdien idag. Helt idiotiske priser på disse nå. Jeg byttet/solgte en av disse på åttitallet pga. jeg synes Od-855'en låt så mye bedre....808'en var alt for tam for meg på den tiden. Et skikkelig sjakktrekk kan man si :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd noen av pedalene i den serien og ble virkelig imponert, spesielt av OD-855. Skulle gjerne hatt både den og chorusen...

Enig, det er faktisk de to pedalene jeg har hatt lengst av alle...kjøpte dem nye i butikken for snart 30år siden :blink:

Skaffet meg etpar i reserve for en stund siden og spesielt Od'ene låter litt forskjellig. Den ene har Jrc4558d og den andre bruker Rc4558p OP-amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er faktisk de to pedalene jeg har hatt lengst av alle...kjøpte dem nye i butikken for snart 30år siden :blink:

Skaffet meg etpar i reserve for en stund siden og spesielt Od'ene låter litt forskjellig. Den ene har Jrc4558d og den andre bruker Rc4558p OP-amp.

I den forbindelse så kan det kanskje sømme seg å vise følgende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.