Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster!


kaiern

Anbefalte innlegg

Har faktisk en telecaster selv :) Dette er en Fender Classic Series '60s Telecaster i Candy Apple Red

Denne kjøpte jeg til konfirmasjonen min for to år siden, og har elsket den siden!

Erfaringer jeg har hatt med den/andre: (har ikke tid til å skrive så utdypende)

- Synes mexican standardene er vedlig kjipe, både finish, spille og lydmessig, gå heller for en squier og noen bra mikker i stedet for en mex standard tele.

- Mexican Classic-serien derimot er jeg veldig imonert over. Det er en serie lignende American Vintage, som skal reprodusere gamle modeller. Disse gitarene har veldig bra finish for prisen, MYE, MYE bedre en på en gjennomsnitts amerikansk standard gitar. Holder seg stemt , og har en sinnsvak god tone.

- American standard serien koser mellom 10 og 15tusen, og etter min menig er Mex classic serien mye bedre. (I allefall i forhold til pris)

Synes telecasterne låter mye tøffere en feks en strat. Mye mer rocka tone, vedlig hot bridge, og funky neck pickup.

Kjøp deg en Classic series telecaster, bruk heller penga på å bytte ut "nut"'ene til kompanserte, og spar til noen ordentlig mikrofoner. (Merk, standardmikkene låter veldig bra for prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecaster ja, gromgitaren over alle ;), i mine ører den beste gitaren til cleanlyd på grunn av den rå lyden du får av bridgepickupen og den sweete tonen du kan få med bridge og neckpickupen sammen.

Hva slags lyd er du ute etter?

Tele'n du har funnet der er en fin gitar, men den vil ikke låte som en vanlig Telecaster fordi: den har a) humbuckere og B) mangler metallplata som stolen sitter på og som ligger rundt bridgepickupen og gir den den karakteristiske Tele-twangen.

Selv har jeg en Fender Highway 1 Tele jeg er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du spiller mest rock og hardere, og metall, så ville jeg nok gått for en "vanlig" telecaster med singelcoilpickuper i bridgen, fordi de fenderhumbuckerne har hverken høyt ouput eller gromlyd synes jeg. Jeg falt for 60's telecastern i stedet for den deluxe greia akkurat pga dette. Skjærer mye bedre igjennom.

Og hey folkens. Det er ikke flaut å spille metall med telecaster!:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.