Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon


gitarleik

Anbefalte innlegg

Ok... Beklager :blush:

Er riktignok enig i at en koster heller på seg 100,- ekstra og kjøper en SM58 (eller 57).

Behringer'en skal jeg ikke si noe om da jeg ikke har noen erfaring med den... annet enn at det går mange rykter om at står det Behringer på så bør en styre unna.

Pedaler, miksebord, you name it... mulig det er onde tunger... men det er mange onde tunger...

For ikke å snakke om at det er mange onde tunger som bare viderefører det "de har hørt". Utrolig mange som dømmer alt med Behringer-logo nord og ned, uten å prøvd engang.

Behringer er helt kurant. Nei, det er selvsagt ikke på høyde med produkter som koster veldig mye mer, men det er mye som lett kan måle seg med varer som koster betydelig mer penger.

Og som sagt andre steder på forumet så har det vært A/B-tester av både mikrofoner og effektpedaler fra Behringer og tilsvarende produkter fra dyrere merker, hvor ingen har hørt forskjell.

Så Behringer har ting som er drit, men de har også mange gode produkter som folk dessverre inbiller alle verdens mennesker at er drit bare pga logoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en svoger som er elektriker. Han har en skrudrill til oppunder ti tusen kroner. Han bruker den kanskje 6-7 timer om dagen i enkelte perioder. Han trenger den.

Jeg har også en skrudrill. Jeg bruker den kanskje 6-7 timer, maks, i løpet av et par år. Jeg trenger ikke en skrudrill til ti tusen.

Sånn er det litt med Behringer også, versus andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men etter 1 år så funker gjerne ikke Behringeren lengre. 58'en sliter du aldri ut ;-)

Har vært med på blindtest på Behringerkopien og SM58. Hørte ikke forskjell..

i praktisk bruk live feeder Behringeren litt lettere. Skal man bruke den hjemme, spiller det ikke noen rolle. Veldig mye mikrofon for pengene.

Endret av louis_cyphre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter 1 år så funker gjerne ikke Behringeren lengre. 58'en sliter du aldri ut ;-)

Har du personlig erfaring, eller bare antar du, eller har du hørt av en kompis at "Behringer er bare dritt?

Jeg har et sett med sånne Behringer som snart er fem år gamle. De virker alle sammen.

58 har også problemer med stabilitet, tro det eller ei. Det blir brudd i kobbertråden fra spolen og ut til kanten av membranen. Erstatningselementene er så dyre at det ikke lønner seg å skifte.

SM58 er selvsagt en bedre mikrofon. Det er det ikke noen grunn til å diskutere. Trådstarter spør om en enkel og billig mikrofon. Det er det jeg svarte på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring! Behringer har mye som faktisk er bra til en latterlig lav pris, mens andre ting bør en gjerne holde seg unna. I dette tilfelle er mitt tips å gå for noe "safe"

Har du personlig erfaring, eller bare antar du, eller har du hørt av en kompis at "Behringer er bare dritt?

Jeg har et sett med sånne Behringer som snart er fem år gamle. De virker alle sammen.

58 har også problemer med stabilitet, tro det eller ei. Det blir brudd i kobbertråden fra spolen og ut til kanten av membranen. Erstatningselementene er så dyre at det ikke lønner seg å skifte.

SM58 er selvsagt en bedre mikrofon. Det er det ikke noen grunn til å diskutere. Trådstarter spør om en enkel og billig mikrofon. Det er det jeg svarte på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter 1 år så funker gjerne ikke Behringeren lengre. 58'en sliter du aldri ut ;-)

Behringer-mikrofonen min er vel på åttende året nå. Og den har blant annet blitt brukt til å mikke opp skarptromme, ergo fått litt juling. Trommiser klarer ikke å bomme på disse fine svarte dingsene som plukker opp lyden deres... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de der Behringer.. Hvordan er de lydmessig? Er det mye støy ol?

Har ganske lyst på en SM57 selv, men med engang det dukker noe opp på finn, så forsvinner den fort igjen.

Og ofte er det syke priser, ca 100lappen under nypris.

Har faktisk tenkt tanken på å kjøpe meg en rimelig Behringer mikk til 4-500. Men vet ikke hvilken modell jeg skal gå for.

Husker den blindtesten som var her for ca ett år siden, imponerende resultater.

Tør heller ikke kjøpe Shure via Ebay, da det er så mye falske kopier som er ute og går.

louis_cyphre: Etter ett år får du gjerne lyst på en bedre mikk uansett, så om den blir ødelagt har du en grunn til å kjøpe en ny =)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, fett. Skal sjekke den ut. Låter helt sikkert bedre enn singstarmikken til lillesøster :)

EDIT: Hvordan er det med volum på den mikken dersom jeg bruker XLR kabel?

Har prøvd å spille inn med forskjellige mikrofoner via vanlig Jack, og jeg måtte skru opp volumet i Gearbox og Cubase på FULT, og det ble ikke høyt nok. Spilte inn med greit høyt soveromsvolum.

Regner med at det er sterkere signal via XLR, eller huur?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Brukte Line In på TOneporten.

Men har 2x XLR med 2x Mic gain kontroll og +48V Phantom. Så da går det vel sikkert greit :P

Finner ikke akkurat den typen du har. Men mye annet fra Behringer. Sennheiser E825 virker som en grei mikk til grei pris, men.. vet ikke om jeg orker å punge ut så mye peng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.