Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon


gitarleik

Anbefalte innlegg

Er på leting etter mikrofon til øving har ikke noen spesielle krav til den for har generelt lite peiling.

Har sett meg litt rundt, men de fleste som jeg har sett har vært i dyreste laget

lurer på om noen vet om en enkel, brukbar og rimleg mikrofon

tar gjerne i mot linker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har egentli ikke noe budsjett for vet ikke hva en "normal" mikrofon koster så noen til rundt 1000 kr og det blir vertfall for mye skal kun brukest til hjemmebruk

Du ønsker en mikrofon til rundt 1000,- og det blir i hvert fall for mye? Den setningen ble jeg ikke klok på.... Du kan få en brukt Shure SM58 til rundt den prisen, og det er fabrikkstandard når det gjelder mikrofoner til live-bruk. Jeg foreslår at du går til nærmeste musikksjappe og sier: Jeg skal ha en mikrofon til bruk hjemme. Den skal koste "så mye" (sett inn ønsket ant. kr.) Hva kan Dere anbefale?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker en mikrofon til rundt 1000,- og det blir i hvert fall for mye? Den setningen ble jeg ikke klok på.... Du kan få en brukt Shure SM58 til rundt den prisen, og det er fabrikkstandard når det gjelder mikrofoner til live-bruk. Jeg foreslår at du går til nærmeste musikksjappe og sier: Jeg skal ha en mikrofon til bruk hjemme. Den skal koste "så mye" (sett inn ønsket ant. kr.) Hva kan Dere anbefale?

takk for svar det jeg mente er at jeg ikke har peiling på hva som er normal pis for mikrofoner er. Når jeg søkte på nettet kom det opp noen til rundt 1000kr blandt annet den du nevner. Men jeg lurte på om det fanst mikrofoner som var en del billigere enn disse som er brukbare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke satt opp noe budsjett, men har sett mikrofoner til 1000-lappen og det blir for mye...

Litt tegnsetting har gjort setningen litt lettere å lese.

Men som du sier... en sm58 er en god altmulig mikrofon.

sm57 også dersom det er oppmikking av intstrument eller forsterker.

Fant ingen brukte på finn eller musikkweb nå, men hold øynene oppe.

Skal den brukes til vokal, så er vel Shure PG58 et alternativ. Denne er helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aukkurat til å lage ca. samme post.

Så håper det er greit at jeg stjeler litt plass istedet for å lage en ny en :lol:

Jeg skal ha en mic som takler skriking/growling og clean.

Tror dere jeg kan bruke Shure PG58 da?

Eller gidder dere å foreslå en mic i ca samme prisklasse?

Helst ikke av/ på knapp på den, da jeg har hørt at det er noe dritt.(vet at pg58 har det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en shure sm 58 på finn til 750,-

bedre å kjøpe noe du kan ha resten av livet enn å kjøpe noe til 500 som bare er søppel :)

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?keyword=shure+sm&CATEGORY/MAINCATEGORY=92&sort=3

Hvis du absolutt skal ha noe billig kan du jo gå for en Behringer XM8500, de skal vistnok ligne litt på sm 58.

http://4sound.no/itempg.aspx?id=1348&artno=58275

koster 225,-

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en shure sm 58 på finn til 750,-

bedre å kjøpe noe du kan ha resten av livet enn å kjøpe noe til 500 som bare er søppel :)

Å kalle den søppel er vel å dra den svært, svært langt...

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Microphone/product/Shure/PG58/10/1

Men forøvrig enig i at en jeg heller kjøper en SM58 til knappe hundringsen over enn en PG58 ny.

En PG58 er helg grei til ett hjemmestudio, men jeg tror ikke den er riktig growling er målet (har dog ikke prøvd). Er det ønskelig å ta den med for å spille konsert så faller den lett gjennom så det er ikke å anbefale.

Til mer ordinær synging/opptak hjemme så fungerer den helt greit.

Vil forrige innlegg... PG58 har jeg prøvd til å mikke opp en gitarforsterker. Blir veldig "flatt".

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?!?

tror du missforstod min post...

Jeg kalte ikke en spesifikk mikrofon for søppel.

Jeg mener at hvis man først skal kjøpe seg en mikrofon kan man like gjerne kjøpe en brukt sm 57,58 enn å kjøpe en billig mikrofon som man ikke blir fornøyd med.

Da kan man også selge den uten særlig tap.

Hvis man ikke har økonomi, kan en Behringer (som jeg også nevnte) være et godt alternativ.

Skyt meg gjerne hvis du ikke er enig :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?!?

tror du missforstod min post...

Jeg kalte ikke en spesifikk mikrofon for søppel.

Jeg mener at hvis man først skal kjøpe seg en mikrofon kan man like gjerne kjøpe en brukt sm 57,58 enn å kjøpe en billig mikrofon som man ikke blir fornøyd med.

Da kan man også selge den uten særlig tap.

Hvis man ikke har økonomi, kan en Behringer (som jeg også nevnte) være et godt alternativ.

Skyt meg gjerne hvis du ikke er enig :)

Ok... Beklager :blush:

Er riktignok enig i at en koster heller på seg 100,- ekstra og kjøper en SM58 (eller 57).

Behringer'en skal jeg ikke si noe om da jeg ikke har noen erfaring med den... annet enn at det går mange rykter om at står det Behringer på så bør en styre unna.

Pedaler, miksebord, you name it... mulig det er onde tunger... men det er mange onde tunger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.