Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærer?


Evenhumm

Anbefalte innlegg

Her om dagen leste jeg at de fleste bassister kan spille gitar. Da lurer jeg på hva man mener. Spille none enkle sanger, solo eller bare akkorder? Tenkte jeg kunne ta gitar timer men lurer på om det er mye vits i å bruke penger og lærerens tid når jeg ikke kommer til å ta det veldig seriøst ettersom jeg digger bass mer. ER jo også kanskje litt eldre en de fleste gitar nybegynnere(17).

Mer spesifikt tenkte jeg å spille el gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ, du har vel egentlig svart på spørsmålet selv. Må ikke tro alt du leser. Trommisen vår kan spille gitar, jeg er helt ubrukelig på trommert. Han ene gitarkompisen spiller alle instrumentene våre bedre enn oss tror jeg plus piano og alt mulig crap. Noen liker å kunne spille flere ting, noen av oss har mer enn nok med å prøve å lære oss ett instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell, vil du ha noe på siden av bass, så kan det være en god ide. Men gitartimer blir jo litt waste, kanskje, ettersom du heller kommer til å drive bass mer seriøst.

Var jeg deg, som jeg ikke er , ville jeg satset mest på bass, men det er vell mer opp til hva du føler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Jeg er en type som (dessverre) ikke klarer å fokusere på ett instrument, men heller vil spille alt mulig rart, fra gitar til ocarina...

Selv om du kanskje synes det er waste av tid som du heller kunne brukt til bass er jeg faktisk uenig. Jeg opplever faktisk å bli bedre på hovedinstrumentet mitt (bass) av å spille andre instrumenter.

For å sitere Narvesen; "Har du lyst, har du lov"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det er jo ikke bare å lære det fordi de fleste andre bassister kan det. Tenker jo å øve på gitar når jeg ikke føler på spille på bassen, men også får å skrive sanger ettersom man forstår mer musikkteori viss man spiller 2 forskjellige instrumenter.

Tenkte å ta noen gruppeundervisninger for nybegynnere og lurer på om det er noen her som har erfaring med sånne kurs? Er de bra eller dårlig. Er de sånn at man bare går dit, "klunker" litt på gitaren og så hjem? Da kan jeg jo like gjerne slå på Guitar Pro istedenfor og klunke her hjemme :) 2,5 tusen for bass timer og 2,5 tusen till for gitartimer synes foreldrene mine blir litt mye, så derfor tenkte jeg gruppeundervisninger kan bli billigere.

Foreløping ser jeg at gruppeundervisninger for gitar (3 elever) er på 2,1 tusen så det er ikke så mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.