Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan bli raskere?


Onizuka

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe dokkar og alle andre gitarister :P Søk på nettet dokkar finner mye bra øvingsmateriell der. Husk å øve med metronom det gir utslag (NB! spill litt uten metronom og, vi vil vel ikkje bli avhengig av den lille boksen ;)) En annen ting som eg gjorde den gangen eg drev å øvde gitar (varte en liten måned :P) var å ta ting som føltest unaturlig for meg og prøvde å få det opp i fart. Feks et lite lick/frase fra en sang eg så på eller noe sånt. Spilte det til det begynte å føles naturlig. Mye man kan gjøre.

Legger kanskje ut noen øvelser i morgen, litt for trøtt til å bale med det no =)

Men husk speed ekje alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg trenger litt mer speed enn det jeg har nå skjønner du ;)

Enig.....men jeg er også enig at speed ikke æ alt.......fine melodier er best, men jeg føler at visst du skal lage en låt, må du ha en fin melodi og noe fancy noe også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, plata er stengt så det kan bli vanskelig å bli integretert i speed-samfunnet. Anyway, søk etter øvelser fra yndlings-gitaristen din på speed og se om du finner gitarøvelser. Fant masse øvelser av Petrucci ute på nett. I tillegg kan du jo prøve det X-timer lange kurset til Vai som du sikkert også finner no steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, plata er stengt så det kan bli vanskelig å bli integretert i speed-samfunnet. Anyway, søk etter øvelser fra yndlings-gitaristen din på speed og se om du finner gitarøvelser. Fant masse øvelser av Petrucci ute på nett. I tillegg kan du jo prøve det X-timer lange kurset til Vai som du sikkert også finner no steder...

Ok, takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau .. 30hour Workout'en til Vai har mye bra øvelser. Tilogmed John Petrucci - Wild Stringdom har en del.

Frank Gambale's Chop Builder er også et litt artig konsept , man skal spille til en cd i 1 time , da går det på alle mulige typer øvelser... den har jeg som .rar fil på pcen ... fine greier der og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau .. 30hour Workout'en til Vai har mye bra øvelser. Tilogmed John Petrucci - Wild Stringdom har en del.

Frank Gambale's Chop Builder er også et litt artig konsept , man skal spille til en cd i 1 time , da går det på alle mulige typer øvelser... den har jeg som .rar fil på pcen ... fine greier der og..

Tøfft, takk......hei det var du som inviterte meg til dette forumet:)

*Hilser* takk for invitasjonen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grei hastighet på spillingen min, selvom jeg nesten aldri har giddet å gjøre noen øvelser. Bare spill mye så kommer det, bare at da blir det mer jevnt og når det passer i steden for overkill på unaturlige steder. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.