Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul studio eller noe annet på samme pris?


ovl

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd en Edwards, men tror ut i fra hva folk sier om de at det er ett bedre kjøp enn Les Paul Studio. Har eid en Studio selv, og likte den egentlig ikke så veldig. Solgte den da jeg så hvilke andre gitarer jeg kunne få til samme prisen ;)

Hvilken gitar kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har en Gibson LP Studio fra 1994 .... Rødvin, kjempefin gitar og meget god å spille på...

Selges pga overgang til John petrucci signatur gitar.

Kan ta bilde om den er av interesse..

Selger den for 8000, ser at nypris på mario er i underkant av 12.000 . :P

Usikker på forskjellen på en 94 modell og en 2010 modell.... Går utifra at dei har forandra litt på gitaren som selges i dag, kanskje noken på forumet som veit noke om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Gibson LP Studio fra 1994 .... Rødvin, kjempefin gitar og meget god å spille på...

Selges pga overgang til John petrucci signatur gitar.

Kan ta bilde om den er av interesse..

Selger den for 8000, ser at nypris på mario er i underkant av 12.000 . :P

Usikker på forskjellen på en 94 modell og en 2010 modell.... Går utifra at dei har forandra litt på gitaren som selges i dag, kanskje noken på forumet som veit noke om det??

De koster 9995 nye på riff.no, så jeg synes ikke det var en bra bruktpris. Ikke gi mer enn 5-6000 for en brukt Studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av Burny, Greco, Edwards eller Gibson Studio er vel ganske hipp som happ, tenker jeg. Har hatt både Studio og Edwards og jeg vil mer eller mindre sidestille disse. Fordelen med Burny/Greco/Edwards ifht. Gibbo Studio er jo en fetere finish på japsene, da de er kopier av dyrere Les Paul modeller.

Alle i utgangspunktet gode gitarer, så da spørs det bare hvilken gitar som passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster 9995 nye på riff.no, så jeg synes ikke det var en bra bruktpris. Ikke gi mer enn 5-6000 for en brukt Studio.

Ser den :) Burde kanskje skrive at det er det eg må ha for å selge gitaren....

6000 er sikkert en riktig bruktpris, men får eg kun 6000 for den er bruksverdien mykje større enn salgsverdien for min del:-)

Men der er sikkert mange på bruktmarkedet :)

Uansett! Eg vil faktisk anbefale deg en Gibson LP Studio - det er en knakande god gitar B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gibson LP Studio og kan bekrefte at det er et bra instrument :)

Det finnes mange gode LP-stil gitarer fra forskjellige fabrikanter, som andre har nevnt, men da får du ikke 498R og 490T pickupene og kanskje ikke en fin skreddersydd kasse heller. Det er ikke et argument fra min side for å kjøpe det ene eller andre, kun til informasjon.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gibson LP Studio og kan bekrefte at det er et bra instrument :)

Det finnes mange gode LP-stil gitarer fra forskjellige fabrikanter, som andre har nevnt, men da får du ikke 498R og 490T pickupene og kanskje ikke en fin skreddersydd kasse heller. Det er ikke et argument fra min side for å kjøpe det ene eller andre, kun til informasjon.

DJ

--

Det er forsåvidt et poeng. I hvert fall Edwardsene leveres kun med bag fra fabrikk. (Etter det jeg vet, i hvert fall). Ønsker man hardkasse (og det gjør man jo innimellom) må man da legge til 1-2 lapper for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.