Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sweep picking

Jens Erlend

Anbefalte innlegg

En guddommelig innstilling du har der! :P

O.T: Når du sweep-picker er det viktig å begynne sakte, og jobbe deg oppover.

An amateur practices until he can get it right, a professional practices until he can't get it wrong. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter litt om når jeg gjør dette.. Kommer an på arpen. Om jeg må sweepe E12-B/H12-G12, så barer jeg. Om jeg spiller E12-B/H14-G14, så bruker jeg langefinger på B/H14 og pekefinger på G14. Dette gjelder seff bare på trestrengers sweep.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter litt om når jeg gjør dette.. Kommer an på arpen. Om jeg må sweepe E12-B/H12-G12, så barer jeg. Om jeg spiller E12-B/H14-G14, så bruker jeg langefinger på B/H14 og pekefinger på G14. Dette gjelder seff bare på trestrengers sweep.

Tror nok jeg ville barra begge to om jeg var deg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten korreksjon.

Satte meg ned å så på hva jeg egentlig gjør og jeg ruller faktisk midt oppå båndet med fingern. Det var noe jeg lærte av Staffan. Det gjør det lettere å spille korte toner også når du sweeper. Nå skal det sies at han var veldig Blackmore og YJM inspirert hvor alle toner skal være korte barokkaktige og likksom "poppe" når du spiller. Jeg har hatt time med Frank Gambale og han har en annen tilnærming. Han er jo veldig inspirert av sax ting ala Coltrane så han sweeper mye mer legato og lar tonene flyte mer i hverandre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.