Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TC Electronic G Major 2


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer og skaffe meg en slik TC Electronic G Major 2 fra USA, siden jeg kan skaffe den for litt over 3000 inkl. frakt og moms :D

Hvordan er effektene, og hva betyr alle begrepene , jeg quoter:

* Univibe

* Tri-Chorus

* Through-Zero Flanger

* Retuned TC Electronic reverbs

* New filter/wah block ported 1:1 from G-System

* Reverse Delay

* Intelligent pitch shifting

* Modulated delays

* PC/Mac editor

* Relay switching

De effektene jeg har hatt lyst på er pitch shifter, Reverb, Delay, Flanger og Chorus, så denne saken er jo rett og slett perfekt...

Hva styrer jeg effektene med?

Må jeg skaffe meg en midikontroller av noe slag? noen som har noe og anbefale der?

Jeg leser mange steder at man må virkelig sette seg inn i denne saken, men jeg er VELDIG teknisk av meg, har drevet med datamaskiner og teknologi siden jeg var en neve stor... så det er ikke det største problemet...

Hvor god er Wah-en i dette racket? Må jeg ha en egen kontroller for kun det i tillegg?

Takk for all hjelp ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å fy fader, det er jo til og med Switching Output... Leste om det i user manualen, kan jo faenmeg få den saken her til å skifte kanal på en amp med vanlig stereo eller mono-kabel footswitch-input !!! AWESOME, trodde jeg måtte ha en amp med midi jeg :D

GAS'en ble plutselig enda mer uutholdelig....

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner pitchshifter som viktig.

Da ville jeg sett på noe annet, pitchshifter I Gmajor 2 er ikke det store.

På rimelige bokser som GMajor virker det mest som en effekt som bare er slengt med for å kunne liste den opp ;)

Til standardeffekter som klang, chorus og delay er den fin og switchinga er jo et pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i min lokale gitarsjappe og fikk testa denne lille saken i dag ! fant ut at pitch shiftinga var ikke akkurat SUPER, men den hadde en veldig tøff, nesten synth-aktig effekt, som jeg likte veldig godt... Klangen, delayen og trichorusen... fy fader for en chorus !!!

Men... den lokale sjappa skulle fanmeg ha 6295,- for denne uniten... Nei takk sa jeg da, før jeg gikk hjem, og bestilte en fra eBay for 399$ + 45$ i shipping... selger sa også han skulle merke pakkeverdi med 200$, så tollen ikke dreper meg :P Totalprisen blir da rundt 3000kr med shipping og toll. og det er iallefall ikke noe å kimse av ! :D

399+45 = 444$

444$ * 5,85 = 2597,- Før toll

Tollen beregner

(200$ + 45$) * 5,85 = 1433,25,-

1433,25 * 0,25 = 358,-

Totalpris

2597 + 358 = 2955 Kr + eventuelle tollgebyr

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fu*k you!" Sa du til den lokale kremmeren som var så snill å la deg teste den. Så bestilte du den på nett istedet. Good work!

Slapp av, det var bare samvittigheten din som pratet til deg.

joda, jeg ser den, men jeg har handlet så mye annet overpriset stuff der, at samvittigheten min er ren, skal jeg si deg ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og trichorusen... fy fader for en chorus !!!

Du trenger å høre chorus`n i en Axe FX Ultra ;)

Nærmeste du kommer en ordentlig SongBird/Dytronics/Dyno My Piano Tri-chorus uten å måtte bruke flere enheter!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.