Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til blues


Anbefalte innlegg

Her er tre stykker fra 1965 som jeg har. Prisen vil variere ut i fra originalitet og tilstand,

men regn med fra 15-25k for en bra fungerende forsterker.

97755_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39140/97755.jpg

Ok. Ikke rart de ikke er å se i markedet da, når du (og sikkert flere med deg) samler dem opp i heimen :D

Spøk tilside. Jeg oppfattet trådstarter dithen at han bad om råd og tips på amper inntill 15 k, og da tenker jeg i utgangspunktet at man ikke leter etter klassiske amper som allerede har opparbeidet seg historiske rykter og har samleverdi. Ikke minst med tanke på at om man da finner en til 15k, så bør man vel også ta høyde for en strekk og et rørskift osv. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Ikke rart de ikke er å se i markedet da, når du (og sikkert flere med deg) samler dem opp i heimen :D

Spøk tilside. Jeg oppfattet trådstarter dithen at han bad om råd og tips på amper inntill 15 k, og da tenker jeg i utgangspunktet at man ikke leter etter klassiske amper som allerede har opparbeidet seg historiske rykter og har samleverdi. Ikke minst med tanke på at om man da finner en til 15k, så bør man vel også ta høyde for en strekk og et rørskift osv. B)

Det går å finne med litt tålmodighet.

En tidlig Silverface Deluxe har jeg sett ligger til salgs innenfor prisen,

og noen av dem er identiske med Blackface, eller har blitt "Blackfaced"

Dessuten er to av ampene mine innkjøpt innenfor ampbudsjettet til trådstarter.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går å finne med litt tålmodighet.

En tidlig Silverface Deluxe har sett ligger til salgs innenfor prisen,

og noen av dem er identiske med Blackface, eller har blitt "Blackfaced"

Dessuten er to av ampene mine innkjøpt innenfor ampbudsjettet til trådstarter.

I rest my case. Men vårt felles råd blir vel at det er bedre ting å putte kronene i enn nye øko-fendere.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banner sikkert litt i kjærka nå. Men Fender-amper er oppskrytt. Sett en Blues Deville eller Hot Rod ved siden av en Mesa, bruk samme gitar og bare flytt pluggen, så skjønner du fort hva jeg mener. ;)

Jeg ville gått for en brukt Mesa til inntil 15 lapper, eller sjekk ut Peavy Delta Blues 115 som du får ny for 10. B)

Å sette opp de ampene mot Mesa er ganske meningsløst, da dette er såkalte "moderne" tolkninger av Fenders klassikere. Sett en "skikkelig" Fenderamp, Deluxe Reverb eller liknende, mot en Mesa, så skal du få se hvem som henger etter.. :)

I prisklassen >15k ville jeg, som de fleste har sagt, sett på Fender. Dagens reissue av Deluxe Reverb er en knallamp til alle dine formål. Finner du den brukt har du råd til noen kule pedaler, og :)

Endret av Mr. Blonde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en Marshall 2550 (silver jubilee 87 mod) med 1960a kabinett, som er til salgs. Dette er kremen av kremen når det gjelder "rocke/blues lyd". Det selges samlet for 10.000. Har hastverk med å selge, så derfor har jeg gått ned fra 14.000 (som Godlyd.no anbefalte som pris). Den er i god stand, og er en sjelden vare i dag :). Dette er MYE for pengene! http://www.sound1.com/portal/asp/moteplass_det_annonse.asp?Annonse_ID=19879&ProduktHovedType_ID=2

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.