Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gehør


Gjest Oscar

Anbefalte innlegg

Det er sant det, men jeg liker å sitte og teste meg selv, selv om jeg vet at det høyst sannsynlig blir helt riktig. Har bommet en eller to ganger og har da i ettertid fått vite at pianoet har vært falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men absolutt er der for å bli om du har det skikkelig inne lissom ... Sånn er det vel med det meste av eartraining..

Nilsefixxx

Joda, det gjelder nok absolutt gehør. Men en med absolutt bør også trene mye realtivt, selv om det ikke har noe med det absolutte gehøret å gjøre. (Har jeg hvertfall hørt :D )

NÅr det gjelder at realtivt gehør er der for å bli. Vel, det er nok litt inviduelt. Jeg har jeg ikke trent gehør siden mai, og merka at jeg var litt dårligere nå enn før. Skulle ikke mye til for å komme opp på gammelt nivå, men allikevel....Sånn er det hvertfall med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry om det hørtes arrogant ut forresten... har ikke noen formell trening innen noter og sånt etter ungdomsskolen (og det er en del år siden), visste ikke helt hva jeg skulle vente av programmet, syntes bare det var kjedelig, fordi det liksom var hermegåsa, i det uendelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva intervaller er egentlig, bare regner med det har noe med tonale forskjeller å gjøre.  (som sagt ganske uvitende om musikk teori, har levd på gehøret hele livet)

Hehe, ironien i den setningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det jo bare å ta det som privatist, da hehe.

Det går jp også an å ta enkle kurs, enten over internett eller ta kontakt med musikkskoler der man bor.

Jeg verker etter å komme tilbake på skolen å jobbe med de nye fagene vi skal ha; musikkformidling, arrangering komponering osv.. Blir kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.