Web Analytics
Gå til innhold
jonarve

Tips til multieffekt pedaler til bass

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spilt bass i en drøy måned nå og har lyst til å eksperimentere litt med effekter. Ønsker derfor gjerne å kjøpe en wonderbox som lar meg teste ut litt uten å tømme lommeboka fullstendig.

Jeg er temmelig grønn, og ønsker derfor å bli tipset om merker og modeller jeg bør titte på. Gjerne også erfaringer.

Og om det dere trenger mer informasjon for å kunne hjelpe meg så still spørsmål :) Jeg har helt sikkert ikke tenkt gjennom alt jeg bør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kanskje sett etter en Behringer Bass V-amp. Har ikke prøvd den, men gitarvampen synes jeg låt ganske så bra i forhold til pris, så regner vel med at bass-varianten heller ikke er helt håpløs. Ligger veiledende på 995 ny fra norsk musikk :)

Ellers har du jo også bokser og brett fra Line6 og Boss bl.a. som funker ganske bra, men disse er jo fort priset en del høyere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Tittet faktisk nettopp på denne. Noen som har erfaringer med den?

Hvordan fungerer det forresten å bruke multieffekter til gitar på bassgitarer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Digitech RP350 til gitaren min som jeg er kjempefornøyd med. Det lages en bassversjon over samme lest: Digitech BP200 (Her er en brukt en til 950,-)

Til bassen min har jeg selv en Zoom B 2.1U som funker OK, men Digitechen min er bedre på gitaren en Zoomen er på bassen, hvis du skjønner - altså, skulle kansnkje ønske at jeg hadde plukket opp en BP200 til bassen.

Med disse får du en innebygget expression-pedal som kan brukes på mange måter; wah, volum, delay-nivå osv..

DJ

Edit: rettet en modellbetegnelse

--

Endret av DrJustice

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan fungerer det forresten å bruke multieffekter til gitar på bassgitarer?

Har testet litt og funnet ut at det stort sett funker fint. Det som ikke var helt topp var wah og andre filtereffeketer, som trolig er optimalisert for litt høyere frekvenser. Sånn sett ville jeg valgt en effektboks som er laget for bass.

DJ

--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Takk for testing :)

Expression-pedal legges for øvrig til specen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg nevne at jeg har en Bass V-Amp for salg??

Send meg en pm dersom du er interessert....

Gammel annonse her:

Prisen er nok gått noe ned siden den gang!

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.